ח"כ אופיר אקוניס
ח"כ אופיר אקוניסצילום: ערוץ 7

על רקע הקריאות ביהדות התורה למנוע בחירות מוקדמות באמצעות החלפת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, תוקף ח"כ אופיר אקוניס את יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ משה גפני.

"אף אחד לא גפני, לא ליברמן, לא מירב מיכאלי ולא הורביץ יקבעו מי יעמוד בראש הליכוד, רק מתפקדי הליכוד יכריעו", אמר אקוניס בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה'.

אקוניס עקץ את היעדר הבחירה החופשית בכל הנוגע לעיצוב רשימת המפלגות החרדיות. "בליכוד לא קובעים רבנים ולא לפיד ולא ליברמן או סער. אם הם לא רוצים נתניהו - שיילכו לממשלה הנוכחית שבה שר הבריאות קורא להכניס חמץ בבתי חולים. תלכו עכשיו, תלכו".

בדבריו טען כי הליכוד שילם 'מחירים לא פשוטים' עבור ההיצמדות לעמדה החרדית בענייני דת ומדינה. "אני רוצה לראות אחד מהם אפילו הולך עם גנץ. מי עשה את חוק המרכולים? אלו חוקים שאנחנו בליכוד שילמנו עבורם מחירים לא פשוטים במעוזים הליברלי והתפשרנו למען הקואליציה. זאת חוצפה ועזות מצח, זאת לא חברות לדרך", אמר.

בימים האחרונים נשמעו התבטאויות מצד בכירים ביהדות התורה, לפיהן הם מעדיפים להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, גם אם היא לא תהיה תחת נתניהו, מאשר ללכת לבחירות.

חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) שוחח על כך עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm. "הדבר הנכון למדינת ישראל הוא שתהיה ממשלה עוד בכנסת הזאת, יש פה כנסת עם 70 חברי כנסת מהימין-דתיים, לכן אין סיבה שלא תהיה וצריך להוריד את כל הנושאים האישיים ולגרום שתהיה ממשלה כזאת. זאת השאיפה. האם אם זה יקרה? רוב הסיכויים שאנחנו יוצאים לבחירות", אמר פינדרוס.

לדבריו, גם אין בכלל ספק מי צריך להיות ראש הממשלה בממשלה הבאה. "בסופו של דבר, יש לביבי מפלגה עם 30 מנדטים בתוך הגוש הזה של ה־70", אמר והוסיף: "צריך להוריד את הנושאים הפרסונליים ולנסות לגרום שתהיה ממשלה, אני חושב שזה מה שגפני אומר מהשיחות שלי איתו באופן ברור. זה מה שחושבים ביהדות התורה וזה מה שאני חושב שחושב כל גוש הימין".

לגבי האפשרות שהם יהיו שותפים בממשלה, בראשות הליכוד, אבל לא תחת נתניהו, אמר: "זה לא תלוי בי. זה תלוי במרכז הליכוד וזה תלוי בליכוד ובנתניהו, לכן מי שיקבל את ההחלטה מי עומד בראש הליכוד, בשלב הזה, הנוכחי, זה בסופו של דבר נתניהו".