מאמן רוסיה. לא יהיה בליגת האומות
מאמן רוסיה. לא יהיה בליגת האומותצילום: רויטרס

כמעט חודשיים וחצי עברו מאז פלשה ותקפה רוסיה את אוקראינה. למרות הזמן הרב שעבר והסנקציות הרבות שהופנו כלפיה מכל רחבי העולם ובכל התחומים, ברוסיה לא הפסיקו והמשיכו את התוקפנות כנגד אוקראינה ואזרחיה.

המשך תוקפנותה של רוסיה הביאה את אופ"א, ארגון הכדורגל האירופי, להודיע הערב (שני) על המשך הענישה כנגד הרוסים בכל הקשור לענף הכדורגל.

כבר כעת הבהירה אופ"א כי קבוצות רוסיות לא יורשו להתחרות במפעלי הכדורגל האירופיים השונים, החל מליגת האלופות, דרך הליגה האירופית ועד הקופרנס-ליג, כאשר גם נבחרת הנשים הושעתה מאליפות אירופה בכדורגל שתתקיים בקיץ הקרוב.

זאת ועוד, הודיעה אופ"א כי היא מסירה את מועמדותה של רוסיה לאירוח אליפות אירופה בכדורגל לשנת 2028 ו-2032 אשר הגישה רוסיה שרק לפני ארבע שנים אירחה את טורניר הכדורגל היוקרתי ביותר בעולם, גביע העולם, המונדיאל.

ההחלטה של אופ"א עושה חסד עם לא מעט נבחרות וקבוצות, כאשר מבין כל אלה נמצאת גם ישראל.

הנבחרת הלאומית של ישראל הוגרלה לשחק בבית אחד יחד עם נבחרת רוסיה במסגרת ליגת האומות, והמשך השעיית הכדורגל הרוסי מתחרויות אירופיות, הביא לכך שישראל תישאר בבית רק עם נבחרות איסלנד ואלבניה.

למעשה, בכך ניצלה ישראל מסיכוי לרדת לדרג ג', כאשר רוסיה תדורג אוטומטית במקום האחרון בבית ותנשור לדרג ג' בסיום שלב הבתים. בעקבות זאת, ישראל, איסלנד ואלבניה המשחקות בבית לא יוכלו לרדת דרג והראשונה תעלה לדרג א'. האם נבחרת ישראל תנצל זאת בכדי לעלות לראשונה מאז מונדיאל 1970, לטורניר אירופי גדול?