הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: חופשי

בארה"ב האדמה רועדת. אנשי השמאל בחו"ל ובארץ צועקים "שופטי העליון בארה"ב החליטו לבטל את הזכות החוקתית להפלה". התרגום של המשפט שלהם הוא שבית המשפט העליון של ארה"ב ביטל את ה'זכות החוקית' של אמא לרצוח את ילדיה. הזכות של רופא לחתוך עובר חי לחתיכות בתוך גופה של אשה כדי שיוכל להוציא אותו חלקים חלקים.

לא מדובר באשה שצריכה לעבור את התהליך בכדי להציל את חייה מסיבוך רפואי. מדובר במקרים שבהם המשפחה תכננה לקנות רכב חדש או לטייל ופתאום האשה מגלה שהיא בהריון מתקדם. החוק התיר להרוג עובר חי בשביל ערכים נעלים אלו. ואותם בית המשפט העליון בארה"ב עומד לבטל.

הוא מבטל את ה'זכות החוקית' להרוג במיוחד בשלב שבו יש לעובר ידיים ורגלים. עינים ואוזנים, אצבעות ידים ורגלים. יש לו מוח והוא מרגיש וחושב. יש לו לב קטן אבל לב פועם. בית המשפט שואל, בשם איזה זכות מותר למישהו להרוג מישהו אחר? מי נתן "זכות חוקית" לאמא לרצוח את ילדיה? מי קבע שיש לה זכות חוקית לכך?

חשוב לומר כי אם יש זכות חוקית להרוג עובר, למה שלא תהיה זכות חוקית לאמא להרוג ילד כל עוד הוא פחות מבן שנה. כך היה מקובל ברומא וביוון, כך היה מקובל בארצות ערב עד הופעת מוחמד. היה מותר להורים לקבור את הילד או את הילדה בחיים כל עוד הם קטנים.

אם כבר מדברים על זכויות חוקיות. למה שלא ניתן זכות לשליט לזרוק ילדים ליאור? נקבע שזו "זכות חוקית" של שליט על נתיניו כמו שיש זכות חוקית של האשה על גופה ונפתחו שערי הגהנום. טוב יעשו שופטי בית המשפט העליון של ארה"ב שיחליטו שאין רשות לרצוח לא לאמא ולא לאבא ולא לכל שליט עליון. נקודה.

טוב יעשו המחוקקים בישראל שיקבעו כי גם בישראל אין זכות לאף אחד לרצוח. שכחנו. יש חוק כזה. אבל מערכת המשפט והפרקליטות בישראל שמים אותו ללעג ולקלס. הם הגיעו למסקנה שהציבור והמחוקקים הם מיושנים ולא מספיק מתקדמים והחליטו לא לאכוף את החוק הזה.

בישראל מתירים לכ-99% מהנשים להפיל את העוברים שלהם ובלבד שיביאו תירוץ כלשהו. בפעם הבאה שמישהו ידבר איתנו על שלטון החוק בישראל, נזכיר לו את חוק ההפלות שלא מתאים לפרוגרסיבים.