אל"מ במיל' אורי שכטר, מנכ"ל 'משפחה אחת', מספר באולפן ערוץ 7 על המסע שיעשה במהלך יום הזיכרון אל החיבור האישי שלו אל השכול.

"אני מתחיל בצפון אצל יקיר שושי ומתחיל לדרום לעמית חסדאי, שני סמלים שנהרגו בהתקלות שהיינו בה יחד. אגיע גם לקבר וגם למשפחה. משפחות שכולות בוחרות כל אחת בדרכה כיצד להתמודד. המשפחה של עמית ממש מזמינה את כל הפלוגה לארוחת צהריים וכולם מגיעים - כבר כ-20 שנים - ומחבקים את המשפחה וזה מאוד משמעותי לכל הצדדים", אומר שכטר.

הארגון בראשו עומד שכטר, מלווה לאורך כל השנה את נפגעי פעולות האיבה. "יש לנו רכזות שמגיעות למשפחה. הן מגיעות מעט בשבעה ששם יש המון מבקרים ומגיעות מיד לאחריה. הרכזת יושבת עם בני המשפחה ומסבירה שאנחנו שם בשבילם. הם חווים קושי וכאב בלתי נתפס והמטרה שלנו היא 'להמתיק את הדין'. מדובר באנשים שהגיע אליהם הדין הכי קשה בעולם".

יש משפחות שכולות שמקבלות עזרה ויש פצועים שלרוב אצל משפחתם המצב הכלכלי מאוד קשה. גולדה מאיר כשהקימה את הביטוח הלאומי אמרה: 'מדינה לא יודעת ללטף ראש של ילד קטן' ושם אנחנו נמצאים וכן יודעים לתת את הליטוף. אנחנו עושים לילדים 3 מחנות בשנה, שבתות ואירועים וכמובן ליווי אישי, פסיכולוגי, לכל ילד יש אח בוגר ומדריכים שמלווים אותו. המשימה שלנו היא ללוות אותם לאורך כל החיים".

לדבריו, "כשמגיע ילד בגיל 6-8 לעמותה אנחנו מלווים אותו בכל התהליכים בחיים, גם בגיל 21 ו-25. נכחתי בשבת של העמותה עם בני משפחה שכולים והם סיפרו שזו קבוצה שמבינה מה עובר עליהם. הם הגדירו זאת כ'קבוצת השווים'. יש שם שיחות עוצמתיות שמחוברות מצד אחד לשכול ומצד שני גם הופעות ודברים משמחים".

הוא גם מציין את החשיבות בצירוף חללי הטרור ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. "משפחות חללי הטרור מקבלות כוח מעצם העובדה שגם הן חלק מבניית המדינה. כשהן עומדות בהר הרצל או בכל בית עלמין אחר - זה מחזק מאוד".