עמר בר לב
עמר בר לבצילום: Arie Leib Abrams/Flash90

בעקבות התבטאויותיו ופליטות הפה של השר לביטחון פנים עמר בר-לב, ח"כ שלמה קרעי דורש מהוועדה לביטחון פנים לקיים דיון על כשירותו של בר לב ביום שני הקרוב.

קרעי, חבר הכנסת מהליכוד, כתב: "השר לביטחון פנים עמר בר לב הוא אדם בעל זכויות רבות ותרומה למדינה טרום כהונתו כחבר כנסת. הוא פיקד על סיירת מטכ"ל, הקים את הארגון החשוב 'אחריי' ועוד. לפני כשנה מונה לתפקיד השר לביטחון הפנים של ישראל, האמון על בטחון האזרחים בשגרה ובחירום".

''ניכר כי בחודשים האחרונים השר איננו 'בשיאו'. החל באמירות בעייתיות, מביכות או שגויות, התפרצויות זעם ואיבוד עשתונות לעיתים בשידור ועד עדויות מדאיגות מתוך המשטרה על אי תפקודו וניתוקו", כתב קרעי והוסיף כי "הוועדה לביטחון פנים חייבת לבחון את כשירותו של שר הבט"פ לאלתר".

יו"ר "עוצמה יהודית" ח"כ איתמר בן גביר פנה הבוקר במכתב ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה ולראש הממשלה נפתלי בנט, וביקש לבדוק את מצבו הרפואי של השר בר לב: "אבקש לבצע בדיקה עדכנית של מצבו הרפואי של בר לב ובהתאם לתוצאות הבדיקה ובמידת הצורך להורות על נבצרותו''.

בפתח מכתבו הסביר בן גביר כי "בחודשים האחרונים הולכת ומתגברת ההבנה הציבורית, כי השר לביטחון פנים עמר בר לב, סובל ממצב רפואי שמונע ממנו לכהן בתפקידו. ניתן ללמוד זאת הן משפת גופו בראיונות, בה הוא נראה ונשמע עייף ומבולבל, אך גם ובעיקר מאמירותיו, המלמדות כי מצבו הרפואי מדאיג ביותר".

בן גביר מפרט במכתבו שורה ארוכה של ההתבטאויות של בר לב בחודשים האחרונים, בהן בין היתר דבריו של בר לב בהלווייתה של דוריס יחבס הי"ד לפיהם "לא נשקוט עד שהמחבל יגיע לכלא ויישפט", התייחסותו של בר לב לדבריו בהלוויה בהם אמר כי לא שם לב למה שאמר על "המחבל הנרצח", הצדקתו של בר לב לפיגוע דקירה בשמעון הצדיק בטענה שהמחבלת "רבה עם אבא שלה כי עישנה נרגילה ועוד משהו", ועל כך שכתב "ליבי עם משפחות הנופלים" כשהתייחס לפעולת הימ"מ בג'נין בה חוסלו מחבלים ונפצעו לוחמים.

בן גביר מפנה גם לראיון שערך השר בר לב הבוקר ברשת ב', במהלכו חשף בר לב סוד מדינה שנשמר 38 שנה. בר לב גם אמר בראיון כי בחודש האחרון לא היו נרצחים, זאת למרות שרק בשבת האחרונה נרצח ויאצ'סלב גולב הי"ד בפיגוע ירי באריאל.

בסיום מכתבו כותב בן גביר: "התנהלותו של השר כוללת לא רק פגיעה במשפחות שכולות ומתן לגיטימציה לאויב, אלא בעיקר פגיעה ממשית בביטחון מדינת ישראל. כאשר שר חושף סוד מדינה וגורם נזק בטחוני שכזה, ברור שהוא לא כשיר, ויש יסוד ממשי לחשש כי המשך כהונתו כשר תגרום נזק בטחוני נוסף, והגיע השעה שתתנו דעתכם לנושא זה".

לאור זאת דורש בן גביר מהיועצת המשפטית לממשלה ומרה"מ לבצע בדיקה של מצבו הרפואי של בר לב ובהתאם לתוצאות להורות על נבצרותו.