אישה וילדה בסין עם מסכות להגנה מפני הוירוס
אישה וילדה בסין עם מסכות להגנה מפני הוירוסצילום: רויטרס

המשטר הסיני החל לבצע הפרדה בכפיה של אנשים מאומתים לקורונה ואחרים השליליים, כדי למנוע מקרי הדבקה.

זאת, במסגרת המאבק הנואש של המשטר הסיני בהתפרצות האומיקרון בשנגחאי.

אחרי שברוב מדינות העולם כבר השלימו עם נוכחותו של נגיף הקורונה, ואפשרו לוריאנט אומיקרון להתפשט ולדעוך, בסין עדיין מנסים להיאבק במחלה.

מבצעי בדיקות ענקיים התנהלו בשנגחאי, סגר הוטל על העיר ורוב תושביה סגורים בבתיהם כבר שבועות ארוכים, ובכל זאת התחלואה ממשיכה להתפשט, ורק שלשום התקבלה הודעה כי באזור בעיר שנחשב עד כה לנקי מקורונה, נמצאו 58 מאומתים, מספר גבוה מאוד מבחינת הסינים שמנסים לדבוק במדיניות 'אפס הדבקה'.

לנוכח המציאות הטופחת על פניו של המשטר הסיני שאינו מצליח בשום אופן לדכא את האומיקרון, החל המשטר לנקוט בצעדים קיצוניים, כולל לקיחה בכפיה של מאומתים לקורונה למתחמי שהיה ענקיים שם הם מוחזקים עד לקבלת תוצאות שליליות בבדיקות.

כמו כן דווח כי גם אנשים שנמצאו שליליים לקורונה נלקחים בכפיה למתחמי שהיה נקיים מהנגיף, אם בבניינים בהם הם מתגוררים יש מספר גבוה מדי של חולי קורונה, והחשש להדבקה גבוה.

לפי הדיווחים, מתחמי השהיה הללו נמצאים מחוץ לשנגחאי, וחלקם אפילו מחוץ למחוז כולו. חלק מהשליליים לקורונה סיפרו שהם הוסעו למתחם שהיה המרוחק מאות קילומטרים מביתם, וזאת, מבלי לשאול לדעתם ומבלי לאפשר להם בחירה להישאר בביתם או בכל מקום אחר.