אלירן שילון באליפות העולם
אלירן שילון באליפות העולםצילום: האיגוד הישראלי לשחמט

רגע לפני כניסת יום הזיכרון ויממה לפני יום העצמאות, 'התקווה' הושמעה על אדמת רודוס בזכות אלירן שילון רהב הצעיר שנחשב להבטחה הישראלית הגדולה ביותר בתחום השחמט, כשגבר על שחמטאים צעירים מכל רחבי העולם וזכה בזהב היסטורי באליפות העולם.

הזכייה ההיסטורית באליפות העולם עד גיל 10 מקפיצה עוד יותר את רף הציפיות מהעילוי הצעיר. רהב משחק שחמט מגיל 5.5 ולוקח חלק במיזם שמוביל האיגוד הישראלי לשחמט לעידוד מצוינות בשחמט –'פרויקט המחוננים' של האיגוד הישראלי לשחמט בו פעילים 20 שחמטאים צעירים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר מכל רחבי הארץ, ומקבל את התמיכה הגדולה ביותר בארץ - השחקן הראשון אי פעם שזוכה לחונכות של 16 שעות שבועיות.

התקווה על הפודיום ברודוסצילום: האיגוד הישראלי לשחמט

"אני ממש שמח שזכיתי באליפות העולם" אמר אלוף העולם הטרי, "הייתה תחרות מאוד קשה עם שחקנים מעולים, היה כיף מאוד וקשה מאוד, אני מאוד נרגש וגאה בהישג, השחמט זה משחק מרתק ומאתגר עם המון מחשבה ואסטרטגיה לחשוב מה המתחרה יעשה ואיך אתה מנצח אותו. המטרה שלי? להיות אלוף העולם לבוגרים".

אביו של אלירן, שחר שילון רהב, אמר לאחר הזכייה ההיסטורית: "אנחנו מתרגשים מאוד זה הישג אדיר אלירן התאמץ מאוד והתאמן שעות רבות מידי יום, התמודד בתחרויות בארץ ובמגוון אליפויות ויחד עם אומן השחמט משה קציר ורב האומן אורי קובו השגנו את ההישג האדיר, יש לנו אלוף עולם".