ישראל חוגגת 74: טקס הדלקת המשואות והעברת הדגלים הראשיים מתקיים הערב (רביעי) ברחבת הר הרצל בירושלים.

על פי החלטת ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים, יום העצמאות ה-74 יעמוד בסימן "יד פוגשת יד אחות", במסגרתו תצדיע המדינה לאזרחיות ולאזרחים אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של החברה. בהתאם לכך נבחרו 13 משיאי המשואה ביום העצמאות.

לראשונה מנחות את טקס שתי נשים - הילה קורח ואלמז מנגיסטו. 12 מדליקי המשואות השנה הם מפקד הימ"מ ח"א, קלמן סמואלס, מיקה ואורי בנקי, ד"ר שמחה גתהון, עידן קלימן, האלוף (במיל') יורם יאיר (ייה), יעל שרר, סא"ל במיל' מוניר מאדי, אנג'ל אלון, עשהאל שבו, סגן הדר כהן, אליזבטה שרסטוק, שתעלה משואה בשם קהילת יהודי אוקראינה, וכן הזמרת ריטה.

קלמן סמואלס מדליק משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

קלמן סמואלס, מייסד ארגון שלווה, התרגש כשהקדיש את המשואה שהשיא לבנו יוסי עליו אמר בדמעות: "ההוא השראה הכי גדולה שלנו, אהבת חיינו".

עשהאל שבו מדליק משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

הכדורסלן הפראלימפי עשהאל שבו הקדיש את המשואה לאימו ואחיו שנרצחו בפיגוע באיתמר ולכבוד משפחתו: "לכבודנו, נפגעי הטרור האכזרי. החיים שלנו, המשפחות שאנחנו מקימים, ההישגים שלנו – זו התשובה שלנו למי שרצו לקחת מאיתנו הכול. לכבודך, אמא. לכבודכם, נריה, צביקה ואבישי. ניצחתם איתי הכול".

מפקד הימ"מ מדליק משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

מפקד הימ"מ תת ניצב ח' השיא משואה בטקס פתיחת אירועי יום העצמאות כשפניו מכוסות. "לכבוד הילדים בבית הספר, הצעירים על חוף הים, החקלאים בשדות והאנשים ברחוב - תמונת הניצחון שלנו", אמר ח'.

ריטה מדליקה משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

הזמרת ריטה השיאה משואה והקדישה אותה "לכבוד המוזיקה – שהיא השורשים והפרחים שלי; שמנחמת, ומחבקת, ומגשרת בין אנשים ועמים. לכבוד הרגע המופלא הזה, שבו אנשים שונים וזרים שרים ביחד, הגבולות נמסים והנשמות נפגשות באהבה ובחסד. לכבוד הזכות לשיר ולחבר לבבות".

ד"ר שמחה גִּתְהוֹן ואנג'ל אלון מדליקות משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

אנג'ל אלון, שגידלה באומנה 217 ילדים וילדות וד"ר שמחה גתהון, ממייסדי עמותת עלם, השיאו יחד משואה: "לכבוד הדור הבא - הילדים שלנו, העתיד שלנו, ובמיוחד מי שנקלעו למצבי סיכון, ניתוק ומצוקה. ולכבוד החובה והזכות שלנו, המבוגרים, ללוות אותם במסע הצמיחה שלהם".

מיקה ואורי בנקי מדליקים משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

אורי ומיקה בנקי, הוריה של שירה ז"ל הדליקו משואה: "לכבוד אלו הבוחרים ללמד את הטוב במקום לגנות את הרע ועוסקים בקירוב ולא בהרחקה, בחיבור ולא בהפרדה, בתיקון ולא בנקמה".

האלוף (במיל') יורם יאיר (ייה) מדליק משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

האלוף יורם יאיר (יא-יא) השיא משואה ודיבר על מי שנפלו בעת הגנתם על מדינת ישראל. "שמות רבים מהם חקוקים על אנדרטאות ברחבי הארץ, ביניהם - בתי האהובה שלומית וחבריה הטייסים" והקדיש את המשואה "לכבוד המאמינים ביכולתה של החברה הישראלית להיות חברת מופת".

מוניר מאדי מדליק משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

סא"ל במילואים מוניר מאדי, ראש המכינה הקדם צבאית בדלית אל כרמל, השיא משואה: "לכבוד אחיי ואחיותיי, בני העדה הדרוזית האצילית, ובניה האמיצים, המשרתים בגאווה רבה בצה"ל ובזרועות הביטחון".

עידן קלימן מדליק משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, השיא משואה והקדיש אותה "לכבוד המאמץ המשותף, שאין צודק ממנו, להעניק לנכות ונכי צה"ל את כל מה שנדרש לשיקומם. לא משאירים פצועים מאחור. לכבוד הידיעה הברורה שאם היינו נדרשים - היינו עושים את זה שוב".

משואת התפוצות - אליזבטה שרסטוקמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

את משואת התפוצות השיאה אליזבטה שרסטוק, יושבת ראש הקהילה היהודית במחוז סומי שבאוקראינה. "לכבוד החסד, שהוא החובה, הזכות והתכשיט היפה ביותר של העם היהוד.י. לכבוד כל הארגונים היהודיים ברחבי העולם, שמקיימים את האמירה 'כל ישראל ערבים זה בזה'".

יעל שרר מדליקה משואהמרכז ההסברה המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים

יעל שרר מהלובי נגד אלימות מינית הדליקה גם היא משואה. "לכבוד האמונה שגם אם הדרך ארוכה - אפשר לרפא ואפשר לתקן ולתפארת מדינת ישראל. אני משיאה משואה זו לכבוד האחיות והאחיות שלנו, הנפגעים והנפגעות. אין לנו במה להתבייש, לא אנחנו נסתיר את פנינו".