מתנה
מתנהצילום: ISTOCK

יום העצמאות הוא הזדמנות מצוינת להשקיע גם בעצמאות אישית, ובימים אלו ניתן לקבל גישה ללא עלות לסדרת הרשת "הנתיב לנכס שלי"מאת גיל אורלי – ממובילי המאמנים בארץ לכלכלת המשפחה וצבירת נכסים, ומפתח התוכנית "סוד הכסף".

אימרה ידועה אומרת "יותר קשה להוציא את הגלות מהיהודים, מאשר להוציא את היהודים מהגלות". המשמעות של האימרה הזו היא שהמפתח לעצמאות אמיתית תלוי בתודעה נכונה.

ואכן אחד הנושאים שמקבלים משקל מרכזי בסדרה הוא התודעה. לדברי אורלי, 80% מגורמי הצלחה כלכלית (ולמעשה, מהצלחה בכלל) תלויים בתודעה, ורק 20% הנותרים תלויים בפעולה נכונה. למעשה, רוב האנשים שהגיעו לחופש כלכלי הם אנשים רגילים עם משכורת ממוצעת, אשר בזכות התודעה הנכונה הם החליטו לפעול, וזה מה שעושה את ההבדל בינם לבין אנשים אחרים, אשר מרוויחים טוב אבל מבחינה כלכלית נשארים במקרה הטוב במקום במשך שנים, ובמקרה הגרוע נכנסים לסחרחורת של חובות.

אז מה מבדיל בין תודעת עוני לתודעת עושר? סדרת הרשת מבוססת על סדנה מעמיקה ומקיפה שהתקיימה לפני מספר שבועות, ובה מנה אורלי כמה הבדלים כאלו.

ההבדל הראשון הוא שבתודעת עוני, השקעות נתפסות כדבר מסוכן – מה שמוביל לפסיביות. תודעת עושר מסכימה שיש סיכון בהשקעות, אותו כמובן ניתן לצמצם עד למינימום, אבל היא יודעת שמסוכן עוד יותר לא להשקיע כלל. כי כך כמעט בוודאות לא נגיע ליעדים הכלכליים שלנו, ונהיה במרדף מתמיד אחרי סגירת המינוס.

הבדל שני הוא שתודעת עוני סבורה כי אסור להיכשל, מה ששוב מוביל לאי עשייה. תודעת עושר רואה כישלון כחלק מההצלחה, כי כל כישלון מלמד דבר נוסף ומקדם אל היעד. כמובן, אין הכוונה להתנהלות לא אחראית אלא לניהול סיכונים בצורה מחושבת.

הבדל נוסף בין תודעת עוני לתודעת עושר הוא שהראשונה הולכת אחרי הזרם –היא מניחה שאם כולם עושים פעולה כלכלית מסוימת, כנראה שהיא גם נכונה ובטוחה. דבר זה אינו נכון, והדוגמה הקלסית היא קניית מניות כשכולם קונים, כלומר כשהמחירים גבוהים, ומכירתם כשכולם מוכרים, כלומר כשהמחירים נמוכים. תודעת עושר לעומתה מתאפיינת בחשיבה עצמאית.

בעקרונות אלו, מרחיב אורלי בחלק מהסדרה, שניתנת לצפייה באופן מלא בימים הקרובים

מתנת חג: קורס מתנה לעצמאות כלכלית
צילום: באדיבות גיל אורלי

שלשה עקרונות נוספים הם:

תודעת עוני עוסקת במכירת זמן. בין אם אדם עובד כשכיר ובין אם הוא עצמאי, הוא מוכר את זמנו ומרוויח בכך כסף. תודעת עושר שואפת להגשמה, ולשם כך היא קונה זמן - הדבר היקר ביותר שיש לנו. קניית הזמן נעשית דרך צבירת נכסים, וזהו למעשה נושא הקורס המלא.

הבדל נוסף בין תודעת עוני לתודעת עושר הוא שבראשונה האדם עובד בשביל לכסות את ההוצאות השוטפות, בעוד שבתודעת עושר האדם מכוון לכך שעבודתו תהיה לשם צבירת נכסים שיניבו לו בסופו של דבר הכנסה קבועה, כזו שאינה תלויה בעבודה.

הבדל שישי הוא שבתודעת עוני, האדם חוסך פחות מ5% מהכנסותיו. בתודעת עושר הוא חוסך לפחות 15%.

ההבדל האחרון בו עסק אורלי הוא שבתודעת עוני, האדם מרגיש טרוד ועסוק והוא אינו רואה חשיבות בהקדשת זמן לניהול הכסף הפרטי. הדבר מביא לכך שביצועי הכסף נמוכים בכמה רמות מאדם שנמצא בתודעת עושר, ומשקיע זמן לניהול הכסף הפרטי.

בין הנושאים בסדרה המלאה: חופש כלכלי – מה זה ומהי הדרך להגיע אליו, הכנסה פסיבית, סוגי נכסים – נכס זה לא רק נדל"ן, אפשרויות השקעה וחיסכון, למה גם את/ה יכול להיות בעל נכס בשנה הקרובה ללא קשר למצבך הכלכלי, 5 חוקי עושר שמאפשרים לאנשים גם בלי הון עצמי להגיע לנכס, יצירת מפת דרכים לנכס הבא שלי – מחזון ועד תוכנית מעשית לנכס, איך לחסוך כבר השנה 25,000-100,000 ₪ בהוצאות מיותרות, אפקטיביות, ניהול יעדים וזמן – הכלים שעושים שינוי מהותי בדרך לפריצה, מינוף פיננסי – הסוד של העשירים, סוגי ואפשרויות מימון, ועוד...

לצפייה בסדרה ללא עלות (זמין בימים הקרובים בלבד) לחצו כאן