שרה אברמוביץ'
שרה אברמוביץ'צילום: שמרית בנימין

מחפשי זוגיות רבים מהררים לעיתים האם בניית קשר זוגי לא תפגע בעצמאות שלהם. המאמנת שרה אברמוביץ' נותנת כלים כיצד ליצור זוגיות אוהבת אבל עדיין לשמור על העצמאות שלנו.

מקום

נראה לנו שכל עוד אנחנו נמצאים לבד, אנחנו יכולים לתפוס את המקום שאנחנו רוצים, ולעשות את מה שליבנו חפץ. אבל כאשר מישהו מצטרף אלינו, הוא כביכול תופס חלק מהמקום שלנו. אחד החששות ליצור זוגיות (וגם ההתמודדות בתוך הזוגיות) היא המחשבה או הרגשה, שיש לידי מישהו שבא לתפוס את מקומי ,או את דעתי.

המילה מקום מייצגת את אחד משמותיו של הקדוש ברוך הוא. אצל בורא עולם אינסוף של מקום, וזה בא ללמד אותנו איך לחיות. זוגיות טובה מרחיבה מקום. יש אפשרות להרחיב את הלב, ואת המקום המאפשר בזוגיות

תלות ועצמאות

כאשר תינוק נולד הוא לגמרי תלוי בהוריו. כשהילד גדל ההורים שלו שמחים שהוא נהיה עצמאי, מגיע גיל שאנחנו מחפשים את המשלים שלנו, צומחת בתוכנו הרגשה שאנחנו לא שלמים ככה לבד.

זוגות נשואים נהפכים לפעמים להיות תלויים אחד בשני. לדוגמא: אני פוגשת נשים שתחושת האהובה בתוכן, תלויה בבעלים שלהן. (גם אני הייתי שם בעבר) בנוסף, פעמים נראה לנו שמה שחסר אצלי, הבן זוג שלי אמור להשלים את זה. זוגיות כזו תלויה לא מאפשרת צמיחה. בניית זוגיות מזמינה אותנו לייצר קשר שאינו תלוי, קשר שאינו תלוי.

פחד ואהבה

כולנו רוצים ליצור אהבה. הרבה פעמים עולות לנו מחשבות של דאגה שמייצרות פחד, אולי אתאכזב, אולי המצב לא יישאר טוב, מה יהיה? בעולם השפע של ימינו, עם ריבוי האפשרויות, התרבו גם המחשבות, המניעות והשיקולים שלא נגמרים. לפעמים השיקולים הרבים, לא מאפשרים לנו לבחור, ולא נותנים לנו מנוח.

מה עושים? אהבה בגימטרייה זה אחד, בא לרמוז לנו: בואו נכניס את בורא עולם לתוך כל המקומות החשוכים, לתוך החשש והפחד. נבנה בתוכנו יציבות ועוצמה ונוכל ליצור קשרים יציבים ואוהבים. עבודת הזוגיות והגברת אהבה ממשיכה במשך כל חיי הנישואים.

להודות

האם שמתם לב שיום העצמאות – ה' באייר חל תמיד בספירת ההוד שבתפארת? (השנה זה לא בדיוק יוצא ככה כי חגיגות יום העצמאות הוקדמו) האם יכול להיות צירוף מתאים יותר ליום המיוחד הזה?! כנראה בקביעת תאריך יום העצמאות לא חשבו על זה, אבל יש פה בורא עולם שמנהל את גאולתנו חושב עלינו, רוצה בטובתנו, אוהב אותנו ומאפשר לנו בחירה. סוד החיים הטובים וגם זוגיות אוהבת נמצאת ביכולת להודות.

שנזכה לזוגיות אוהבת ולגאולה שלמה.

שרה אברמוביץ' חברה בנבחרת המאמנים של פרויקט 252. מוזמנים להצטרף לפרויקט בלחיצה כאן>>