חיים פרקל
חיים פרקלצילום: ללא קרדיט

אחריות כבדה מוטלת עלינו העוסקים בניהול ובנייה של מסגרות דיור לאנשים עם צרכים מיוחדים. הדאגה לשלומם ובריאותם של הדיירים מורכבת מהמון המון פרטים קטנים.

זה מתחיל עוד בשלב של מבנה הדירות וממשיך לאורך כל זמן המגורים של הדיירים. נושא חשוב ביותר שלמרבה הצער עלה בימים האחרונים לכותרות, הוא נושא המזון.

התלות של אנשים עם צרכים מיוחדים במזון שמסופק להם, מחייבת אותנו באחריות כפולה ומכופלת. אין ברצוני להיכנס לפרטי המקרה שנמצאים תחת חקירה ובדיקה מעמיקה.

המקרה הנוכחי מסביר עד כמה חשוב ליצור נהלי עבודה שימנעו הישנות של טרגדיות כמו המקרה האחרון.

אנחנו ב'עלי שיח', מנהלים מספר רב של דירות מגורים למתבגרים עם מוגבלויות בכל רחבי הארץ. שאלות בתחום בריאות המזון, הוצבו לפתחנו עוד בהקמתה של הדירה הראשונה.

הבנו שעלינו לגייס את המומחים הטובים ביותר על מנת שאלו יבנו עברנו תכנית מקצועית וסדורה. תכנית שתגן על היקרים לנו מכל-הדיירים של 'עלי שיח'.

התכנית בנויה על שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה. שמירה קפדנית והדוקה על נהלי משרד הבריאות. בתיאום מלא עם רופאים ומומחי תזונה דיאטנים, אנחנו עושים את כל המאמצים על מנת לספק את המזון המזין ביותר והבריא ביותר והאיכותי ביותר עבור הדיירים שלנו.

הצוות שלנו לא נח לרגע. הבקרה הקפדנית של 'עלי שיח' נועדה לשמור על הדיירים ועל בריאותם. אנשי הצוות המקצועי מרעננים ומחדדים את הנהלים כל העת.

בודקים שאנחנו עומדים במשימה שהופקדה בידינו. דאגה לאלו החלשים ביותר. מתבגרים שהצרכים מיוחדים שלהם לא תמיד מאפשרים להם להבחין במזון מקולקל או פג תוקף או כל דבר אחר. אנחנו כאן בשבילם, בשביל ההורים שלהם, דואגים שהם לא יפגעו.

ההשתדלות היא פרק משמעותי בעבודה האחראית והדאגה לשלומם של אנשים עם צרכים מיוחדים. לצדה אנחנו נושאים תפילה, תפילה לשלומם ובריאותם.

תפילה שלא תצא תקלה חלילה תחת ידינו. תפילה שהמתבגרים ימשיכו להיות בריאים. שיכולו לנהל את חייהם כמה שיותר בעצמאות.

אנו תקווה, כי כל העוסקים במלאכה הקדושה והאחראית של דאגה לשלומם ובריאותם של אנשים עם צרכים מיוחדים, יבינו את גודל המשימה שהונחה לפתחם. ידעו להכיר את המשמעות שיש בה ויעשו הכול כדי למנוע מהם סבל מיותר או חלילה דברים גרועים יותר.

ימים אלו שבהם מתגלים כשלים בתעשיית המזון, הם מסר עברנו שעל האדם לבחון את המאכלים שהוא מכניס לפיו. להקפיד הקפדה יתירה על כשרות המזון כנודע בספרים הקדושים כמה השפעות יש למאכלים על נשמתו של האדם.

בזכות שמירת המזון נזכה שלא יהיו תקלות ומכשלות בנושאים הקשורים לטריות ואיכות המזון שלנו ושל כל אלו שאנו מופקדים על בריאותם.

הכותב הוא יו"ר עמותת 'עלי שיח'