אנטישמיות. אילוסטרציה
אנטישמיות. אילוסטרציהiStock

ביום שני בבוקר גילו חברי קהילת "בית ישראל" בצפון מערב פורטלנד כי אלמונים השחיתו את בית הכנסת של הקהילה ואף ניסו להצית אותו.

ראשי הקהילה מצאו סימנים חריכה על דלתות בית הכנסת, והאלמונים אף ריססו כתובות נאצה אנטישמיות ובהן Die Juden על קירות בית הכנסת.

רב הקהילה היהודית, מיכאל כהנא, דיווח למשטרה המקומית על מעשי הונדליזם וזו פתחה בחקירה בניסיון לאתר את האלמונים שפגעו בבית הכנסת. כעת מציעה המשטרה בפורטלנד פרס כספי בסך 2500 דולר למי שימסור מידע שיסייע לאתר את מבצעי פשע השנאה.

"קל לנו בפורטלנד לחשוב שזה לא קורה כאן. שאנחנו נקיים מאנטישמיות ודיבורי שנאה, אבל המציאות היא שזה מאוד חלק מהעולם שלנו.", אמר הרב כהנא לאתר Oregon Live.

הוא גם סיפר כי המקרה אירע ימים ספורים לאחר ציון יום השואה בישראל, והפציר בחברי הקהילה היהודית להישאר זהירים מחשש להתנכלויות נוספות על רקע אנטישמי. "שימו לב כמה זה נוקב כאשר אירוע כזה מתרחש ימים ספורים אחרי שניצולי השואה של הקהילה שלנו התארחו בבית הכנסת, שם כיבדנו את עדות הראייה שלהם, את הניסיון שלהם. זה באמת מחייב אותנו להיות ערניים נגד אנטישמיות. אנחנו לא מרגישים שאנחנו בסכנה כלשהי, אבל אנחנו גם מתייחסים לזה מאוד ברצינות", הוסיף הרב כהנא.

על פי נתונים שפרסמה הליגה נגד השמצה לאחרונה נרשמו בשנה שעברה 2717 תקריות על רקע אנטישמי ברחבי ארה"ב , המספר הגבוה ביותר מאז החל המעקב בשנת 1979. מדובר בעלייה של 34 אחוזים במספר התקריות האנטישמיות לעומת שנת 2020.