ערן חרמוני
ערן חרמוניצילום: דוברות מפלגת העבודה

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, דוחה את דבריה של היו"ר שרת התחבורה מרב מיכאלי על איחוד אפשרי עם מרצ.

"מפלגת העבודה איננה סניף של מר"צ, עליה לחזור למקום מוביל במרכז-שמאל ולא להישאב לנישה צרה ושולית. זה מחייב אותנו ליזום איחודים לכיוון המרכז ולהקמת מסגרת גדולה שנאבקת על השלטון, ולא מסגרת שולית עם מר"צ".

עוד הוא הוסיף: "השליחות של מפלגת העבודה היא להיות תנועה מובילה המקדמת סדר יום של מרכז-שמאל ציוני, לאומי וחברתי. תנועה שעוסקת בסוגיות הליבה של מדינת ישראל והיא בית לציבורים רחבים ומגוונים. זה לא יוכל לקרות לעולם עם מר"צ, כבר היינו בסרט הזה. באיחוד שכזה השלם קטן מסך חלקיו, והוא מונע ממפלגת העבודה להיות במשבצת הפוליטית והאידיאולגית הטבעית".

"החזון שעלינו להציג הוא איחוד כוחות של העבודה, כחול לבן, יש עתיד וגורמים נוספים במחנה, ובחירה דמוקרטית של מועמד מוסכם לראשות הממשלה, ולא איחוד עם ניצן הורביץ ומוסי רז. יש לי כבוד למרצ ולתפקידה כמפלגת בוטיק, אבל זו לא מפלגת העבודה. יו"ר מר"צ מציע לנו מלכודת דבש ועלינו להסיר אותה לחלוטין מהפרק. דברי מיכאלי מהיום לפיהם יש להפסיק את הפיצול בין העבודה ומר"צ מטרידים מאד. אני מצפה ממיכאלי להבהיר באופן חד משמעי כי היא מתנגדת לאיחוד עם מר"צ", הדגיש חרמוני.

"כמזכ"ל מפלגת העבודה אני מתריע: חיבור נוסף עם מר"צ יגדע לתמיד את הסיכוי של העבודה לחזור לקדמת הבמה, ויהא בכיה לדורות. אני משוכנע כי רוב גדול מאד של מצביעי וחברי מפלגת העבודה תומכים בקו שאני מציג: כן לחיבורים לכיוון המרכז כדי לייצר מסגרת גדולה, לא לחיבור נישתי עם מר"צ", סיכם מזכ"ל המפלגה.