הפיגוע באלעד
הפיגוע באלעדצילום: Yossi Aloni/Flash90

הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה מברכים על הפיגוע באלעד בו נרצחו שלושה יהודים ונפצעו ארבעה בידי שני מחבלים חמושים בגרזן ובנשק חם.

בהודעה שפרסמו (שישי) ציינו הארגונים הפלסטיניים, כי "הפעולה הזו מדגישה, כי הפגיעה במסגד אל-אקצה והניסיונות לכפות חלוקה (של השימוש באתר) על בסיס של זמן ומקום יציתו את האזור כולו".

בהתייחסות לאיומים שנשמעו בישראל לחסל את מנהיג סינוואר ובכירים אחרים בגין אחריותם לגל הטרור, ציינו הארגונים הפלסטיניים כי האיומים האלה משקפים מצב של מבוכה בישראל נוכח המצב והזהירו מפני ההשלכות החמורות של צעד כזה.

"אנו גאים במבצעי הפעולה הזו אשר גרמו צער לאויב בלב מה שנקרא היישות שלהם, והוכיחו כי עמנו הפלסטיני אינו יכול לוותר או לסגת מזכותו להגן על המקומות הקדושים שלו עם כל מה שבידיהם", נאמר בהודעת הארגונים הפלסטיניים.

ובתוך כך, אבו מוחמד, הדובר של גדודי אל-אקצה (יחידת נידאל אל-עאמודי) הזרוע הצבאית של תנועת פתח, ברך אף הוא על הפיגוע באלעד.

בראיון לערוץ "אל-כופיה" (שישי) אמר אבו מוחמד כי מבצעי הפיגוע באלעד זעזעו את תפיסת הביטחון הציונית.

במסר ישיר לראש הממשלה נפתלי בנט אותו הוא כינה "פוחז" אמר אבו מוחמד, כי בעתיד הקרוב מאוד יתבצעו פיגועים נוספים, ויהיו "ימים שחורים" בתל אביב ובממשלה הישראלית.