מאזן גנאים
מאזן גנאיםצילום: Olivier Fitousi/Flash90

ח"כ מאזן גנאים מסיעת רע''מ טוען כי מפלגת ימינה דוחקת את רע''מ אל מחוץ לממשלת בנט-לפיד, והודיע כי יישאר בבית אם החוק לפיזור הכנסת יעלה להצבעה.

בראיון לרדיו א-שמס אמ גנאים: "כל ההתנהלות של הממשלה ובעיקר ימינה רק דוחפת אותנו החוצה, אני אמליץ לרע"מ בישיבה הקרובה לעזוב את הקואליציה''.

"אין ספק שאנחנו בשבוע קריטי וזו עמדתי", הדגיש גנאים, "לצאת מהקואליציה וללכת לבחירות והמלצתי שנהיה מתואמים גם מול המשותפת בעניין הזה".

לגבי ההצבעה על חוק לפיזור הכנסת שעשויה לעלות להצבעה עוד השבוע אמר גנאים שטרם התקבלה החלטה סיעתית אבל הוא באופן אישי יושב בביתו כל עוד אין עדכון לגבי המגעים של רע''מ מול הקואליציה.

ממשלת בנט־לפיד נכנסת השבוע לכנס הקיץ של הכנסת אך הסיכוי להגיע לחוף מבטחים — פגרת הקיץ הארוכה — קיים, אך ההסתברות נמוכה.

פרשן "הארץ" יוסי ורטר דיווח כי בסביבת בנט מעריכים שתוחלת חייה של הקואליציה היא בסבירות של 80% - כחודש, פלוס מינוס.

לדבריו, ''מערכות הגוף'' של הממשלה מוסיפות להיות במצב קריטי. "המבנה הקואליציוני לא התחזק. רע"ם עודנה מתנדנדת. כל טלטלה קטנה בחזית המדינית־ביטחונית — יום ירושלים או־טו־טו כאן, עזה לא שקטה, והר הבית כבר אמרנו? — עלולה להטות את הכף".

לפי ורטר, בנט מוודא בכל בוקר שאביר קארה עדיין לצדו. "הספקות והחששות גוברים גם לגבי ניר אורבך, שהלחץ האימתני עליו, ככל שפתיחת הכנס קרבה, עולה בקצב מעריכי. תן לו 'הישגים מדיניים', מדרבנת איילת שקד את בנט, והוא יהיה בסדר. דווקא לגבי שקד, החברה השלישית בציר, בנט רגוע יחסית. היו ביניהם לא מעט היתקלויות, אבל הוא לא חושש שהיא תעשה לו מעשה סילמן ותגרור אחריה את השניים האחרים.

"שקד גם משתדלת לעדכן אותו במצב רוחם המשתנה תדיר של קארה ואורבך. למשקיפים מהצד לא לגמרי ברור האם היא שליחתם של השניים בלשכת רה"מ, או זרועו הארוכה של האחרון בטרויקה. שלושתם נפגשים אחת לשבוע, מאז פרישת סילמן.

"שלשום, יום הזיכרון, הם נפגשו בביתו של אורבך בפתח תקוה. עיתוי קצת בעייתי. פוליטיקאים בעלי מודעות יותר מפותחת נמנעים מהתוועדויות שמעלות ריח פוליטי ביום הזה. ואם ממש חייבים, לפחות נזהרים לא להיתפס", כך ורטר.