יצחק הרצוג ועומר שחר
יצחק הרצוג ועומר שחרצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בוועידת מועצות התלמידים והנוער הארצית, שהתקיימה בבנייני האומה בירושלים.

הוועידה השנה עוסקת בנושא "מכל הבחינות - חינוך", ושמה דגש על צרכי התלמידים במערכת החינוך הפורמלית והבלתי-פורמלית, בייחוד בעידן הקורונה, ועל אחריות הנוער להנהגה והובלת מערכת החינוך במאה ה-21.

ועידת מועצות התלמידים והנוער הינה גוף עליון המונה כ-700 תלמידים מכיתות ז׳-י"ב. הוועידה מתכנסת אחת לשנה ומיישבת בצורה דמוקרטית את תכני המסמך הקובע את עקרונות ואת המדיניות לשנה הקרובה, המייצגים את רצון הנוער הארצי.

עוד השתתפו באירוע שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית עומר שחר, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, מנהל משרד החינוך במחוז ירושלים מאיר שמעוני וסגן שרת החינוך מאיר יצחק הלוי.

בפתח דבריו, התייחס נשיא המדינה לתפיסת המחבלים מפיגוע הטרור באלעד: "אני רוצה לברך יחד איתכם את כוחות הביטחון על לכידתם של המחבלים הנתעבים. הטרור לא יכניע אותנו, לא הכניע אותנו ותמיד ננצח אותו כעם חופשי בארצנו. מדינת ישראל תוכל לכל אתגר ואני בטוח שזרועות הביטחון ימשיכו לעשות הכל למגר את הטרור. כולנו שולחים את תנחומינו למשפחות השכולות, מחבקים את הפצועים ומתפללים לרפואתם השלמה."

הנשיא הוסיף: "גם אני התחלתי את דרכי במועצת התלמידים של בית ספרי. אתם נוער מופלא, נוער שעושה גדולות ונצורות. הכותרת שנתתם לוועידה – חינוך במאה ה-21, היא הכותרת של החיים כיום: איך אנחנו מכינים את הדור הבא, כחברה, לאתגרים של חברה כל כך מאותגרת, משוכללת ומתוחכמת. משבר הקורונה הוכיח את זה מעל הכל.

''התשובה היא שאנו צריכים בוגרות ובוגרים של מערכת החינוך שמתמצאים במורשת התרבותית שממנה צמחנו, שיודעים לשאול את השאלות הכי קשות והכי דחופות, להשתמש בדמיון וביצירתיות, לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא, לעמת עובדות, להתעלם מפייק ניוז, להעמיק ולהתרכז, דבר שמאוד לא קל בדור הצעיר. לחקור. להתמודד עם דעות מורכבות ואחרות, עם השקפות עולם שונות. אנחנו רוצים אתכם, את כל הצעירים והצעירות במערכת החינוך, כמנהיגים עתידיים שייצגו אותנו בתחומים המדיניים, המדעיים, הביטחוניים, הרוחניים והחברתיים."

נשיא המדינה חתם את דבריו באומרו: "חשוב מאוד לרכוש השכלה, כלים וידע, אבל אל תשכחו לקחת נשימה בין בחינה לבחינה. תיקחו כלים ללמוד, לקרוא ולהתבונן בעולם המופלא שסביבנו. דברו על מה שקורה לכם, על בריאות הנפש שהתערערה בימי המגיפה. תקדישו זמן לפעילות חברתית, בין אם בתנועת הנוער או בתרבות הפנאי, בחוגי העשרה אחר הצהריים או בהתנדבות בקהילה. תאמינו לי ששם אולי תלמדו הרבה יותר מכל מה שניתן בטקסטים הכתובים. אני מאחל לכם המון הצלחה, אתם דור העתיד".