ראש עיריית אלעד ישראל פרוש סייר היום (א') בזירת הפיגוע שאירע בעיר ביום חמישי האחרון יחד עם תת אלוף במילואים גל הירש, מי שהיה פרויקטור הקורונה של אלעד.

פרוש אמר: "עברנו סוף שבוע לא פשוט, איבדנו את הילדים הטובים שבנו. העיר מזועזעת יחד עם עם ישראל. אני מודה לבורא עולם שיש לי חבר טוב כמו גל הירש, שהוא גם שכן פה. בקורונה הוא עזר לנו, פחדנו מאד בעיר עם כל כך הרבה ילדים, פחדנו שהמחבלים נמצאים בתוכנו. אני מודה לבורא עולם על השמירה ושהוא עוזר לנו.

"אני רוצה להודות לכוחות הביטחון, אין לי מילים. הם היו איתנו כל דקה, הם עשו את זה בטוב טעם. כשהתחבקתי הבוקר עם החיילים שתפסו את המחבלים, הדבר הראשון שאמרו לי שבמהלך כל השבת מאות תושבים הוציאו להם אוכל ושתייה, מי כעמך ישראל. הלוואי ושתמיד נוכל לחיות יחד בשלום".

גל הירש שכאמור הוביל את המאבק בקורונה באלעד ענה לשאלה האם ישראל צריכה לצאת למבצע חומת מגן 2. "אלו דברים שאנחנו משאירים לקברניטי המדינה, לשב"כ וצה"ל, יש את הטובים שבטובים, והם יידעו לתת את המענה הנדרש".

לגבי הפיגוע אמר הירש: "עברנו סוף שבוע קשה בעיר אלעד, ומדינת ישראל בכלל. הלב יוצא ונקרע לנוכח המחיר הכבד ששילמנו בגל הפיגועים האחרון בכל רחבי ישראל, ולאור מה שעברנו כאן בעיר אלעד. אני מודה לכוחות הביטחון כולם. מה שעשיתם כאן, ומה שאתם עושים לילות וימים. היכולת שלנו להלום בארגוני הטרור מסביב לשעון הם שמאפשרים לנו לדאוג שבמדינת ישראל יהיו תלמודי תורה, תיירות ומדינה משגשגת.

"אנחנו צריכים להיות נחושים היום, ותמיד. אני כאן אחרי הפיגוע כי כל ישראל ערבים זה לזה. המלחמה נגד החולייה שביצעה תמה וטוב ששמנו את ידינו על המרצחים, עכשיו מתחילה מלחמה קשה של המשפחות של הנרצחים. אני מבקש מעם ישראל, אנחנו מקימים קרן לרווחתם של היתומים שאבותיהם נרצחו בפיגוע, מדובר ב-16 ילדים משלוש משפחות, תעקבו אחרינו ברשתות שם תמצאו פרטים על הקרן", ביקש הירש.

נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעדדובר צה"ל ודוברות המשטרה

בתום שלושה ימים של חיפושים, כוחות הביטחון תפסו הבוקר (ראשון) את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, במהלכו נרצחו שלושה בני אדם ונפצעו ארבעה נוספים.

השניים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד אבו שקיר, בן 20 נתפסו בתוך שיחים ביער כ-500 מטרים מהעיר אלעד. המחבלים נכנעו לכוחות ללא התנגדות.

שני המחבלים הם תושבי הכפר רומאנה שליד ג'נין. בתקשורת הפלסטינית דווח כי ביום השני של עיד אל-פיטר הוא נסע עם אסעד לרמאללה. השניים חשמלאים, צבחי הוא הקבלן ואסעד הוא העובד שלו. לפני חודשיים הם חתמו על חוזה עבודה באלעד.

בחיפושים אחר המחבלים לקחו חלק אלפי שוטרים, חיילים, לוחמי מג"ב, ימ"מ ושב"כ בסיוע רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים שסרקו את אזור אלעד, נחשונים וראש העין.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שיבח את פעילות לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון על המבצע המוצלח ללכידת המחבלים. "הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה"ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב"כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל", אמר כוכבי.