הקצין הפצוע מספר למפכ"ל על סיכול הפיגוע בשער שכםדוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול אמיר כהן וסגן מפקד מחוזי ירושלים דני לוי ביקרו הבוקר (שני) בבית החולים הדסה הר הצופים, את רס"ר ר' שנפצע באורח בינוני בצאוורו בפיגוע הדקירה אמש בשער שכם.

הלוחם, רס"ר ר' סיפר למפכ"ל את הרגעים שלפני פיגוע דקירה. הוא ציין שהכוח חשד במחבל ששהה במשך זמן מה באזור שער שכם, הכניס אותו לעמדת האבטחה לבידוק כאשר בשלב מסויים שלף המחבל סכין ופגע בו. בנוסף סיפר הלוחם למפכ"ל על פעולות הניטרול והמאבק שלו עם המחבל. "זיהיתי את המחבל קופץ עליי, ניתרתי עליו בחזרה וננעלתי לו עם יד שמאל על יד. עם יד ימין חנקתי אותו עד שהפלתי אותו לרצפה", סיפר.

המפכ"ל סקירה מהצוות הרפואי אודות מצבו של הלוחם.

בבית החולים פגש גם המפכ"ל את סמ"ר מ' ששהתה עם ר' בעמדה וביצעה יחד עם חבריה לנשק את הירי במחבל.

המפכ"ל אמר ללוחם שנפצע: "הגבת בדיוק כפי שאנו מצפים. האינסטינקט שלך לקפוץ עליו ולהשתלט עליו לצד הפעילות המשותפת של הצוות בסוף עם הניטרול בירי שפגע בו בטווח אפס בלי לסכן אותך, זו מקצועיות. בסוף יש מחבל מנוטרל".

"ההחשדה שלכם את המחבל, והתפקוד המשולב שלכם הצילו חיי אזרחים רבים. אנחנו ננצח בזכות עבודה של אנשים כמוך ולוחמים שנמצאים מסביב ועושים את העבודה. כל הכבוד לך", הוסיף שבתאי.

המפכ"ל אמר ללוחמת מ' שניטרלה יחד עם חבריה את המחבל: "הייתם בסיטואציה מורכבת. עשיתם את זה כמו שצריך, ירי ממוקד ועבודה מקצועית".

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, אמר ללוחם: "בהשראת הפיגועים שראינו לאחרונה, הכוונה של המחבל הייתה לפגוע ביהודים וחפים מפשע שעוברים באזור. היכולת שלכם להחשיד את המחבל בצורה מהירה בשילוב הנחישות והחתירה למגע שהפגנתם באירוע מנעה פגיעה משמעותית הרבה יותר. תחת הפציעה התפקוד שלך היה מרשים ומקצועי, כך אנחנו מצפים מלוחמינו לפעול, ישר כוח".