התזמורת האנדלוסית אשדוד
התזמורת האנדלוסית אשדוד צילום: מייק אדרי

בעיצומו של העשור השלישי לפעילות התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, מפיקה התזמורת טרילוגיית סינגלים של גרסאות כיסוי מפתיעות שמתכתבת עם פעילותה של התזמורת בתוך הפסקול המוזיקלי הישראלי.

כל שיר הוא חלק מפעילותה הענפה של התזמורת והחיבור המיוחד שלה לעיר אשדוד ולתרבות הישראלית.

בניסיון מאתגר לספר את סיפורו של כל שיר ולתת פרשנות חדשה לקלאסיקות ישראליות בשפת המוסיקה האנדלוסית והעכשווית כאחד, שיתפה התזמורת פעולה עם פטריק סבג, יוצר ומפיק מוסיקלי מהפעילים ביותר בישראל, שחזר לסגור מעגל עם עיר הולדתו, אותה עזב בגיל 21, אך היא לא עזבה אותו מעולם.

השיר הראשון מהפרויקט הוא שירו העל זמני של מיכה שטרית, "אינתי עומרי" ובשיתוף פעולה עם רביד פלוטניק שהצטרף להעניק מכישרונו המיוחד כמבצע.

"לכל מקום יש את השפה התרבותית המיוחדת שלו" אומר סבג, "כך גם לאשדוד. גדלתי בבית שבו אבא עבד בנמל ושיר הפועלים הנפלא של מיכה בפרוייקט המיוחד הזה, מבחינתי זה לחזור הביתה".

"בשיחות הראשונות עם פטריק סבג" סיפר מנכ"ל התזמורת יעקב בן סימון, "היה ברור לשנינו שאין לנו עניין לעשות "עוד קאבר מתוק" אלא כזה שמסקרן ואף בועט. הכניסה שלנו למעבדה המוזיקלית הישראלית היא מאתגרת ומרתקת ואינה מבטיחה דבר, באי הודאות טמונה התרגשות וסקרנות, זו טבעה של מעבדה ואני מאמין שנצא משם עם אמירה מוזיקלית איכותית וישראלית".

"בתהליך העבודה היה תמהיל של דברים מרגשים: הדיאלוג בין רפי ביטון המנהל המוסיקלי של התזמורת, פטריק סבג ונגני התזמורת, יחד עם אהבתו של רביד פלוטניק לפרויקט, והפרגון של מיכה שטרית היוצר, כל אלה יצרו תהליך עבודה קסום בעיני".