אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

איומים ממניע גזעני: לבית המשפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד נהג אוטובוס ערבי בעיר בית שמש, שאיים על נער יהודי, גרם לו לענות תשובות שלא רצה בעוד הנער בטוח שהאירוע מתועד, ואף הכריח את הנער לחזור על משפט בערבית שפשרו לא ידוע. הנהג הואשם בעבירה של איומים ממניע גזעני.

האירוע התרחש לפני כשנה, עת נסע הנער באוטובוס של חברת 'סופרבוס' בעיר בית שמש. עו"ד חיים בלייכר מחוננו המייצג את הנער תיאר את האירוע למחלקת החקירות במשטרת בית שמש "השפלה אנטישמית מכוערת".

הנער, בן 15 בלבד, לומד בישיבה חסידית, לבוש חליפה ומגבעת ובעל חזות יהודית מסורתית, עלה על קו 13 בשעות הבוקר המוקדמות. בשלב מסוים נותרו הנער והנהג הערבי לבדם באוטובוס, או אז עצר הנהג את האוטובוס וקרא לנער לקרב אליו.

משהגיע הנער סמוך לנהג הוציא הנהג את מכשיר הפלאפון שלו והחל לצלם את הנער, בעודו שואל אותו שאלות. "משך דקות ארוכות הכריח הנהג את הנער לענות תשובות משפילות, כגון שהנהג צריך לתת לו מכות אם הם יפגשו בעיר העתיקה בירושלים, שהוא לא אוהב יהודים וכן אוהב ערבים, ועוד", כתב בלייכר למשטרה.

הנער התחנן בפני הנהג שיניחהו לנפשו ויתן לו לרדת מהאוטובוס, אך הנהג סירב לפתוח את הדלת.

בהמשך הכריח הנהג הערבי את הנער לחזור אחריו על משפט בערבית, שמשמעותו אינה ידוע לו. רק לאחר דקות ארוכות של סבל ממושך והשפלה אכזרית המשיך הנהג בנסיעתו, והנער ירד בתחנת האוטובוס הקרובה.

הנער הגיש תלונה במשטרה נגד הנהג, וכאמור – כעת הוגש נגדו כתב אישום.

"מדובר באירוע מזעזע בו נהג אוטובוס מתעלל בנפשו של הנער בניסיון להשפיל ולרמוס את הכבוד היהודי. נראה שבחוק הקיים קשה למצוא עבירות שהולמות את המציאות ההזויה בה העם היהודי שרוי בארצו, בה בני מיעוטים אנטישמים מקבלים דרור לפעילות אנטישמית בזויה. אנו נפעל לכך שבית המשפט יתייחס לחומרת מעשיו של המפגע האנטישמי וישלח אותו לכלא לתקופה משמעותית", אמר בלייכר.