ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף במליאת הכנסת את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת התנהלות ממשלתו בגל הטרור הרצחני שפוקד את רחובות ישראל.

"ישראל דואבת ואבלה", אמר נתניהו בישיבת לרגל פתיחת כנס הקיץ. "ישראליות וישראלים נרצחו באכזריות נוראה שאין מילים לתארה. היום בשעה 16:00 אחה"צ לפני 50 שנה, אני זוכר איפה הייתי עם חבריי לסיירת מטכ"ל. פרצנו למטוס סבנה החטוף בנמל התעופה בלוד ושחררנו את בני הערובה. עד היום יש לי צלקת שמזכירה לי את היום הזה למקרה שאני שוכח אותו.

"היום המצב שונה בתכלית ממה שהיה בעבר - הממשלה הנוכחית משותקת. היא במשבר עמוק. היא לא מחליטה, לא יוזמת, לא נלחמת בטרור. המדיניות לא נקבעת במעון רה"מ בירושלים והיא גם לא נקבעת בארמון או במבצר ברעננה, היא נקבעת אצל מועצת השורא. מי שיושב בממשלה עם תומכי חמאס לא יכול להילחם בחמאס. מילא שאתם בממשלה בוחרים לא לצאת לרחוב ולשמוע ביקורת, זאת הבעיה שלכם, אבל זה שאזרחי ישראל מפחדים לצאת לרחוב זאת הבעיה של כולנו. אזרחי ישראל חיים היום בפחד", כך נתניהו.

ראש האופוזיציה הוסיף: "ממשלת החולשה וההונאה לא מצליחה לספק ביטחון ושקט. אין הרתעה - יש חולשה. אין עוצמה - יש רפיסות. אין נחישות - יש הפקרות. חייבים לפגוע קשה בארגוני הטרור כפי שאנחנו עשינו. לא בכדי לפי נתוני צה"ל העשור בין 2010-2020, תחת הליכוד בהנהגתי, היה העשור הביטחוני הטוב ביותר בתולדות ישראל. היום, נפתלי בנט, בלי מנדטים, בלי רוב בכנסת, בלי תמיכה ציבורית, בנט לא יכול להילחם בטרור.

''בראש הממשלה עומד מי שהפר את כל הבטחותיו, הונה את ציבור הימין בדרך לכיסאו, ומאז הוא לא עושה שום דבר חוץ מלהיאחז בכיסא. הוא צריך ללכת הביתה עוד היום. תארו לעצמכם מה היה נאמר אם המצב היה הפוך - מה היו אומרים אם אני הייתי ראש הממשלה בראשות מפלגה בת חמישה מנדטים, שחברי הממשלה שלי נמצאים במו"מ עם האופוזיציה, כשאין לממשלה אפילו רוב דחוק בכנסת, שאני תלוי במועצת השורא ושהתמיכה הציבורית שלי בקריסה מוחלטת. הם היו אומרים שלממשלה אין לגיטימציה ציבורית. ואני רוצה להגיד לנפתלי, נפתלי - זה נגמר.

''אי אפשר לרמות את הפיזיקה של הפוליטיקה. זה נגמר, נפתלי. הממשלה שלך סיימה את הקריירה הקצרה והקלוקלת שלה. אתה ויאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי שמבלה את רוב זמנו בחו"ל, אתה ולפיד מחזיקים את ישראל כבת ערובה למאבק הפנימי שלכם. יש כאן ריאליטי חדש - מי יהיה ראש ממשלת המעבר, בנט או לפיד? המשחק הזה מתנהל על חשבון ביטחוננו, עתידנו, ועצם קיומנו'', אמר נתניהו.

נתניהו פירט: ''אתם לא מטפלים באיראן, לא מטפלים בטרור, לא בשום דבר. הגיע הזמן לשים סוף למחדלי הממשלה ולהתחיל לתקן את הנזקים שהבאתם לנו בזמן כל כך קצר. חבריי ואני נחזיר את ישראל למסלול הנכון. נגבה מחיר כבד מארגוני הטרור, ניאבק בתוקפנות של איראן ונפעל למנוע ממנה ארסנל של נשק גרעיני. נבטל את הגזרות הכלכליות שלכם, את העלאות המיסים ואת ההתעללות שלכם בשכבות החלשות ביותר שביקשתם להתנכל להם.

''אתם קלקלתם - אנחנו נתקן. בעזרת השם, תוך זמן קצר, נקים ממשלה לאומית חזקה בראשות הליכוד, נבטיח את הביטחון, נחזיר את העוצמה, נבטיח את השגשוג לכל אזרחי ישראל. עד שזה יקרה, דבר אחד ברור: לנו אין אמון בכם וגם לעם ישראל ולאזרחי ישראל אין אמון בכם. לכו הביתה''.