יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוסצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הסערה שחולל חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה ואמירותיו כי יש "לפוצץ את בית המשפט העליון", הוא התראיין הערב (שני) לחדשות 13, הבהיר כי הוא אינו מתנצל אך הוסיף שהוא "נגד אלימות מכל סוג שהוא".

לדברי פינדרוס, דבריו הוצאו מהקשרם: "על מה יש להתנצל? אני ממש לא מתנצל, לא ידעתי שיש בממשלה כל כך הרבה אנשים לא חכמים, וקצת מטומטמים. כשאתה בדיון מול תלמידים, ודן דיון על איפה מדינת ישראל אחרי 75 שנה, מה התקדמנו מה הלכנו אחורה, ומציג לך ח"כ שהשאיפה שלו זה להחליף את שופטי בית המשפט העליון - אז אתה אומר 'אני מבחינתי - המוסד לא אמור להיות'".

חבר הכנסת הסתייג מעט מדבריו וטען שלא אמר "לפוצץ" אלא "לשטח" את בית המשפט עם D9. כמו כן, פינדרוס הזכיר את אמירתו של השופט מישאל חשין שאמר ב-2007 כי "מי שירים ידו על שופטי העליון - אני אגדע את ידו". חבר הכנסת הוסיף: "אתה יודע, היה מי שב-2007 אמר 'לגדוע את היד של מי שירים את ידו על בית המשפט העליון'. לא מצאתי ידיים גדועות ברחוב ולא ראיתי שעצרו אותו. יש דיון מטאפורי עכשיו".

"יש הבדל בין מהשאתה אומר בשידור טלוויזיה לבין דיון של שעה וחצי שהוצא מהקונטקסט. ליל יום העצמאות, דיון עם תלמידים, ויכוח אינטיליגנטי. אם דיון מטאפורי הופך להסתה לאלימות אז אני אומר שאני נגד אלימות, אני חושב שאסור שתהיה אלימות מכל סוג שהוא. אני התכוונתי לזה באותו הגרזן שאמר השופט חשין לקטוע את היד".

מוקדם יותר היום הגיבו ברשות השופטת לדבריו של הח"כ בחריפות. בתגובה נכתב כי "מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה".

ד