קידום אתרים. אילוסטרציה
קידום אתרים. אילוסטרציה צילום: Depositphotos

כמו תחומים טכניים וטכנולוגיים רבים אחרים, גם קידום אתרים מקצועי הוא תחום בו פועלים אנשי מקצוע ומומחים לדבר, אשר לומדים ומתמקצעים בתחום במשך שנים.

עם זאת ולמרות ההמלצה הגורפת על שירותי קידום אתרים מקצועיים עבור בתי עסק וארגונם, ישנן גם לא מעט פעולות חשובות ואפקטיביות שכל בעל אתר יכול לעשות בעצמו, וכך לסייע למאמציו של מקדם האתרים עימו הוא עובד להיות אפקטיביים ומוצלחים יותר

חשוב להבהיר כי הטיפים הבאים והפעולות עליהן הם ממליצים אינם באים על חשבון ההמלצה לעבודה עם חברת קידום או מומחה קידום אתרים מקצועי. מה בכל זאת יכול בעל האתר לעשות בעצמו על מנת לסייע למאמצי הקידום האורגני של האתר?

בדיקת רספונסיביות – מאחר ובשנים האחרונות חלק הולך וגדל מתעבורת הגלישה באינטרנט מגיע ממכשירים ניידים וספציפית מסמארטפונים, כל אתר המעוניין להצליח ולהתקדם במעלה תוצאות החיפוש חייב להיות מותאם גם לגלישה ממכשירים אלו. לתכונה זו קוראים תחום "רספונסיביות" – עד כמה מוצלחת "תגובתו" של האתר לגלישה ממכשירים ניידים, מהי חוויית הגלישה ממסכי מגע קטנים יחסית וכו'.

כל בעל אתר יכול להיכנס לאתר שלו מהמכשיר הסלולרי (עדיף לנסות לגלוש באתר מכמה מכשירים ניידים שונים בעלי מערכות הפעלה שונות) ולבחון מקרוב עד כמה האתר שלו רספונסיבי. בנוסף, ניתן לבצע בדיקת רספונסיביות מהירה, פשוטה וקלה, באמצעות אינספור כלים ייעודיים הזמינים למטרה זו ברשת, ומיועדים לשימוש על ידי כולם, גם מי שאינו מחזיק בכל ידע טכני או ניסיון בקידום אתרים.

הוספת תוכן רלבנטי ואיכותי – זוהי לרוב משימה אותה מוכשר בעל האתר למלא הרבה יותר מאשר מקדם אתרים מקצועי, שכן לרוב בעל האתר יהיה בקיא ומנוסה בתחום בו עוסק האתר. תוכן הוא חלק מרכזי וחשוב ביותר עבור קידום אורגני מוצלח, וככל שתעלו לאתר שלכם (ולאתרים אחרים, מה שנקרא "קניית קישורים חיצוניים" וחשוב כמעט כמו התוכן באתר עצמו) יותר תוכן רלבנטי ואיכותי בנושא בו עוסק האתר, כך יהיה קל יותר לקדם אותו.

כשאתם מחברים את התוכן חשוב להקפיד על כתיבה רהוטה ועניינית, ולייצר תוכן אשר באמת יעניק לקוראים אותו מידע רלבנטי וערך מוסף כלשהו. את הטמעת התוכן באתר בצורה נכונה, כמו גם את העלתו לאתרים חיצוניים, כדאי להשאיר למומחה קידום אתרים עימו אתם עובדים.

העלו תכנים בקצב קבוע ולאורך זמן – גם אם יש לכם עכשיו קצת זמן פנוי ואתם יושבים וכותבים הרבה תוכן עבור האתר וגם מפרסמים תוכן שיווקי באתרים מארחים חזקים, אל תעלו את כולו בבת אחת אלא העלו אותו בקצב קבוע ולאורך זמן, נניח אחת לכמה ימים או שבועות (בהקשר זה כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי, שכן פרק הזמן האופטימאלי עשוי להשתנות בהתאם לאתר, לתחום בו הוא עוסק, למתחרים ולאינספור פרמטרים נוספים...).

כך אתם בעצם מרגילים את האלגוריתם של גוגל לסרוק בקצב קבוע את האתר שלכם. כמובן שבמידה ואתם יכולים להעלות תוכן איכותי חדש מדי יום או כמה ימים עדיף לעשות זאת, אך בכל מקרה חשוב "למנן" את התכנים שאתם מעלים ולעשות זאת לאורך זמן ובקצב יחסית קבוע.

חקר מילות מפתח עצמאי – מי שהתעניין קידום אורגני וודאי יודע כי אחת הפעולות הראשונות שעושה כל מומחה קידום אתרים שמתחיל לקדם אתר חדש היא מחקר מילות מפתח מעמיק. בעוד למקדמים מקצועיים כלים טכניים מתקדמים לביצוע חקר מילות מפתח ברמה גבוהה ומפורטת, גם בעל האתר עצמו יכול לעשות מחקר מסוים ואפקטיבי, בלי יותר מדי הבנה טכנית בעולם הקידום.

כך הוא יכול לסייע לאתר ולמקדם המקצועי להישאר עם האצבע על הדופק (שכן מחקר מילות מפתח צריך להיעשות באופן שגרתי, ולא פעם אחת). כיצד תעשו זאת? ובכן, ניתן להתחיל בהיגיון בסיסי שלכם ושל אנשים עימם אתם משוחחים – שאלו את עצמכם ואותם "מה הייתי כותב בגוגל לו הייתי מחפש את השירות/מוצר שמציע האתר שלי?".

לדוגמה, נניח והאתר שלכם עוסק בשיווק ומכירה של אביזרים לסלולרי – אילו מילים/ביטויים הייתם מחפשים בגוגל על מנת למצוא אביזרים לסלולרי, ובאילו אביזרים עיקריים מדובר? שאלו גם חברים וקרובי משפחה ורשמו את כל התשובות יחדיו. עכשיו כתבו כל אחד מהביטויים הללו בשורת החיפוש של גוגל ותראו אילו השלמות אוטומאטיות הוא מציע, ואת אלו הוספו גם כן לרשימה.

את כל מה שקיבלתם תוכלו להעיר למקדם האתרים עימו אתם עובדים, והוא כבר ימשיך את המחקר באמצעות כלים מקצועיים ייעודיים. במידה ואתם נהנים מהתהליך, ניתן להמשיך את המחקר יותר לעומק באמצעות כלים בסיסיים וידידותיים למשתמש (גם משתמש חסר רקע בתחום של קידום אתרים) דוגמת גוגל אנליטיקס.

לסיכום, קידום אתרים מקצועי הוא תחום שצריך להיעשות על ידי בעל מקצוע המתמחה בעולם זה, במידה ואתם מעוניינים לקדם ולשווק את האתר שלכם בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר. עם זאת, כבעלי האתר אתם יכולים גם לעשות לא מעט בעצמכם, וכך לסייע לקידום האתר בפועל, כמו גם לשפר אותו מבחינות שונות כך שיעניק חוויית גלישה טובה יותר.

בשיתוף: תמי לב – פרסום כתבות עם קישורים