דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

המיליארדר אילון מאסק הודיע היום (שלישי) כי יבטל את השעייתו מטוויטר של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, אם תושלם עסקת הרכישה של הרשת החברתית.

מאסק אמר כי ההחלטה להקפיא את חשבון הטוויטר של טראמפ היתה "שגויה מוסרית ומטופשת". מאסק רוכש את טוויטר בסכום של כ-44 מיליארד דולרים והצהיר כי הוא מעוניין לקדם חופש ביטוי ברשת החברתית הפופולרית.

בראיון לעיתון הבריטי פיננשל טיימס הצהיר מאסק "אבטל את ההשעייה — אך אני עדיין לא הבעלים של טוויטר, לכן זה לא דבר שיקרה בוודאות". מאסק הדגיש כי השלמת העסקה עשויה להתרחש בעוד "חודשיים או שלושה בתרחיש הטוב ביותר".

"אני חושב שזה היה לא נכון להחרים את דונלד טראמפ, אני חושב שזאת היתה טעות", הוא אמר. "הייתי מבטל את החרם הקבוע. אני חייב לומר שאיני הבעלים של טוויטר עדיין, כך שזה אינו דבר שיקרה בוודאות, אחרי הכל, מה יקרה אם לא אהיה הבעלים של טוויטר? אך לדעתי, וג'ק דורסי, אני רוצה להיות ברור, מסכים איתי, לא צריכים להיות לנו חרמים קבועים".

הוא הוסיף כי "חרמים קבועים חותרים באופן מהותי תחת האמון בטוויטר ככיכר העיר שבה כולם יכולים להשמיע את דעתם. הסילוק של הנשיא לשעבר מהאתר לא השתיק את קולו של טראמפ", אמר מאסק. "הוא חיזק אותו בקרב הימין. לכן זה היה צעד שגוי באופן מוסרי ופשוט טיפשי".

חשבונותיו של טראמפ ברשתות חברתיות נחסמו לאחר המתקפה על גבעת הקפיטול בינואר 2021. טוויטר מסרה אז כי "יש סיכון להסתה נוספת לאלימות" כסיבה לחסימה. באותו זמן היו לנשיא לשעבר 89 מיליון עוקבים בטוויטר.