המדרגות בהם התרחש האסון במירון
המדרגות בהם התרחש האסון במירוןצילום: David Cohen/Flash90

חברי בד"צ העדה החרדית פרסמו הערב (ג') מכתב חריף נגד הכוונה לערוך שינויים בהר מירון ומה שכינו "לבטל את קדושת המקום וסדרי ההילולא קדישא".

תחת הכותרת "החרש לא נוכל", כתבו חברי ה'בד"ץ' כי המדינה מבקשת להפוך את מירון מזה שנים לאתר תיירות.

"זה זמן רב מאד אשר השלטונות לוטשים עין על הר מירון מקום מנוחת התנא רשב"י להפכו לאתר תיירות כפי שהתרענו כמה פעמים".

"במיוחד לקראת יום ל"ג בעומר יומא דהילולא קדישא של התנ"א רשב"י זיע"א מצירים את צעדי החרדים לדבר ה', הורסים את כל סביבות המקום הקדוש ואף בתי כנסיות ובתי מדרשות הרסו ולא חמלו, ואי אפשר לפרטם כי רבים הם המהלכים אשר המה עושים לבטל את קדושת המקום וסדרי ההילולא קדישא שהיו נהוגים משנים קדמוניות, ואף גם בדרכי הגישה וחניוני המהדרין בצניעות הנדרשת".

"ועל כן אנו מוחים בכל תוקף ועוז, ויש לתבוע שאתרא דמר התנ"א רשב"י וכל קדושיו עמו זיעוכי"א, ואף גם סדרי ההילולא והנסיעות אליהם יתקיימו בקדושה ובצניעות וברוח החרדים לדבר ה' כמאז ומעולם, ותקוותינו שהנוגעים בדבר יתעשתו ויחזירו את המקום לקדושתו וטהרתו, ויראי ה' ישתדלו וירבו תפלה שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים, ושיוכלו לעלות אל הר מירון בקדושה וטהרה כמקדם, ולקיים שמחתו כאשר היה באמנה כשנים קדמוניות כמובן בכללי הזהירות הנדרשים שלא יבואו לידי סכנה ח"ו".

בדבריהם התייחסו לאירוע הזיכרון הצפוי להתקיים על ההר לזכר 45 הנספים. "חלילה לעשות זאת להנהיג מנהג זר תמורת מנהגי היארצייט ולהמירם בטקסים והופעות זמרים, וחס וחלילה שיראי השם ישתתפו עמהם".