עזמי בשארה
עזמי בשארהצילום: פלאש 90

ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל לאחר שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה, פועל בקטאר בניסיון לטרפד הגעת ישראלים למונדיאל שייערך במדינה בחורף הקרוב, כך מדווח העיתון 'ישראל היום'..

בשארה, מייסד מפלגת בל"ד, עזב את ישראל ב־2007 והשתקע בקטאר. הוא זכה לחסות הממשל והפך ליועצו של אמיר קטאר, השייח' תמים בן חאמד אאל־ת'אני. קטאר גם מממנת את "המרכז הערבי למחקר וללימודי מדיניות", שבשארה הקים ועומד בראשו. בשארה אף קיבל מהקטארים דרכון דיפלומטי.

לאחרונה מפעיל בשארה מאמץ עצום בניסיון לטרפד הגעה של ישראלים למונדיאל. על פי הערכות, צפויים 30-15 אלף ישראלים להגיע למשחקים בקטאר בנובמבר-דצמבר, אולם פרטי הגעתם טרם סוכמו סופית. ישראל וקטאר אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים רשמיים (משרדי האינטרסים הכלכליים של המדינות נסגרו במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה ב־2009), והגעת הישראלים למדינה מחייבת תיאום מוקדם של סוגיית הוויזות, וכן לוגיסטיקה של טיסות, בתי מלון, תקשורת ועוד - שטרם בוצעה.

שלא לציטוט, העריך השבוע גורם ישראלי כי הנושא ייפתר, משום שקטאר התחייבה בפני התאחדות הכדורגל העולמית לאפשר לצופים מכל מדינה להיכנס לתחומה במהלך המשחקים. ועדיין, הוא הודה, "מדובר באתגר רציני, שעומדים מאחוריו גורמים רבי כוח ועניין", שבשארה הוא המרכזי שבהם.

בשארה אינו הגורם העוין היחיד לישראל שזוכה למחסה בבירת קטאר. גם הצמרת המדינית של חמאס פועלת בעיר באין מפריע ובעידוד השלטונות. עם זאת, בהתערבות ישראלית גורש מקטאר לפני שנים אחדות סאלח ערורי, שהקים תשתית טרור של הארגון בחו"ל. ערורי עבר לטורקיה ופועל גם מלבנון. התשתית שהקים במחנות הפליטים של צור וצידון, היתה אחראית לירי הקטיושות לגליל בחודש שעבר.