יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: נתן וייל, לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד מגיב הבוקר (רביעי) למותה של כתבת רשת אל ג'זירה במהלך חילופי אש בין מחבלים לכוחות צה"ל ומציע לפלסטינים לערוך חקירה משותפת.

"‏אנחנו מציעים לפלסטינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים", כתב לפיד בטוויטר.

שר התקשורת יועז הנדל כתב: "כך זה נראה בג׳נין הבוקר כשחמושים פלסטינים יורים ללא הבחנה. שומעים את אחד החמושים אומר: 'פגענו בחייל והוא על הרצפה'. ‏העובדות: אף חייל צה"ל לא נפגע. ‏אנחנו מתחקרים.
‏סביר להניח שמהירי הפלסטיני הזה נפגעה העיתונאית. ‏הטענות על פגיעה של כוחתנו נובעת מתעמולה שקרית ולא מתחקיר אמת".

השר גדעון סער הוסיף: "מותו של כל אדם הוא טרגי. העובדות הן שהייתה פעילות של שכוחות הביטחון למעצר חשודים במחנה הטרור ג'נין ובמוקדים נוספים בגזרה הזאת. אני מזכיר שמג'נין יצאו בעת האחרונה מספר מרצחים שקטלו אזרחי ישראל, הפעילות היא חיונית. באירוע הספציפי היה ירי מסיבי והשלכת מטענים - ברוך השם לא היו נפגעים לכוחותינו".

"הפלסטינים כדרכם ממהרים עם עלילת דם נגד צה"ל, בדיוק 20 שנים מעלילת הדם הקודמת בעקבות פעילות צה"ל במבצע חומת מגן במחנה הפליטים ג'נין, אירוע שאני מכיר היטב. אבל על פי מערכת הביטחון שלנו יש אינדיקציות שהעיתונאית נפגעה מירי חמושים פלסטינים ולא צה"ל. הייתה קריאה ישראלית לחקירה פתולוגית משותפת, אך לצערי עד כה הפלסטינים מסרבים - אולי כדי להסתיר את האמת. "הפלסטינים סירבו להצעת ישראל לחקירה משותפת, צריך לתהות מדוע. אני חושב שהם סירבו כי אין להם עניין בחשיפת האמת", הוסיף סער.

מפלגת הציונות הדתית יצאה נגד המתקפות על ישראל בעקבות התקרית. "בשעות האחרונות תומכי הטרור והשמאל הקיצוני במתקפה שקרית על צה"ל ולוחמיו, רע"מ מצטרפת למתקפות, ובנט שותק ונמנע מלגבות את לוחמי צה"ל שפעלו בגבורה תחת אש כדי לשמור על שרידות ממשלתו".

"צריך לומר בצורה חד משמעית: גם אם יתברר שעיתונאית אלג'זירא נהרגה בטעות מאש צה"ל (מה שלא נראה סביר), צה"ל אינו אשם בכך. חילופי אש מול עשרות מחבלים זו מלחמה ובמלחמה יש נפגעים. מה גם שהעיתונאים הערבים הם כבר מזמן חלק ממכונת המלחמה הערבית, מפריעים במכוון לפעילות צה"ל ומגוננים על המחבלים", אמרו במפלגה והוסיפו: "חזקה על צה"ל שיתחקר את האירוע עד תום ויגיע לחקר האמת ובמידת הצורך יפיק לקחים לעתיד".

"כלפי תומכי הטרור והעולם שמתגלה ברגעים כאלה בשיא צביעותו, הדרך הטובה ביותר להתמודד בדעת הקהל הבינלאומית היא לעמוד על האמת בנחישות, לא להתנצל ולא להתבלבל. אנחנו מחזקים את ידי לוחמי צה"ל ומפקדיו במאבקם בטרור ובהגנה על מדינת ישראל וביטחון אזרחיה ועומדים מאחוריהם בכל מצב", לשון תגובת המפלגה.

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז אמר כי "מנסור עבאס ומועצת השורא סחטו מממשלת בנט-לפיד מיליארדי שקלים בטענה כי הם דואגים לזכויות האזרחיות של הציבור הערבי. אך 'עם האוכל בא התיאבון', וכעת רע"מ מנצלת את מותה של העיתונאית ומסיתה את העולם כולו ואת הציבור הערבי נגד כוחות הביטחון היקרים שלנו, ונגד מדינת ישראל".

"מר בנט, כולם מבינים שתעשה הכל בשביל להישאר על כיסא רה"מ, אבל אולי גם לך תפריע ההשפלה הלאומית הזאת?", תהה מעוז.

בתוך כך, ברשות הפלסטינית הגיבו לתקרית בהודעה רשמית בה נאמר: "הוצאתה להורג של העיתונאית אבו עאקלה ופציעתו של העיתונאי עלי סמודי הם חלק ממדיניות הפגיעה בעיתונאים שנועדה למחוק את האמת ולבצע פשעים בשקט. אנו מטילים על ישראל את מלוא האחריות לפשע הנתעב הזה".