פורום ההתיישבות הצעירה כינס בצהריים (רביעי) מסיבת עיתונאים בכנסת לגבי קידום הליכי ההסדרה וחיבור לחשמל של היישובים.

את ההצהרה בשם ראשי הפורום נשאה עטרה כהן רפפורט. "בשנה וחצי האחרונות אנו נמצאים במאבק ארוך להסדרתנו. חברי כנסת מימין ומשמאל מסכימים היום כי אנו זכאים לאותם שירותים שמקבלים כל אזרחי ישראל. לכן מתקיימים בימים אלו דיונים, במטרה לאשר ולחתום על צו חשמל שיאפשר חיבור חלק משמעותי מהיישובים לתשתיות החשמל. חתימה על צו החשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה כמו גם הסדרתם המלאה, הינה חובה מוסרית שהיתה צריכה להתבצע מזמן וזו חרפה שעדיין לא בוצעה".

לדברי כהן רפפורט, באחרונה עלה חשש כבד שחיבור החשמל ליישובים ילווה במחיר כבד. "אנו מקבלים בשבועות האחרונים אינדקציות כי כחלק מהמדיניות המעוותת בה נוקטת כיום ממשלת ישראל, ישנה השוואה והקבלה בין המתיישבים לבין הפלסטינים. השוואה לפיה יאפשרו הקריטריונים לחיבור צו החשמל שלנו, הכשרה והסדרה גם של בניה פלסטינית בלתי חוקית, שנועדה להשתלט על מרחבי יהודה ושומרון ולסייע ביד אויבינו הפועלים להקים מדינת טרור פלסטינית ביהודה ושומרון".

"הקריטריונים אותה מתווה המדיניות השגויה של הממשלה ועליהם עמלים כיום המשפטנים, עלולים לאפשר תוך זמן קצר להכשיר ולהלבין עשרות אלפי מבנים פלסטינים בלתי חוקיים בשטחי C. כך על גב ההתיישבות הצעירה, שחלוציה נשלחו כדי למנוע את הקמת המדינה הפלסטינית, על הגב שלנו , מנסים לסייע למדינת הטרור הזו לקום. אז אנחנו כאן כדי לומר בקול צלול וברור: אסור שזה יקרה ולא נאפשר זאת".

"עלינו לקרקע בשליחות עם ישראל, להגשים את חזון הציונות וההתיישבות ולחזק את מדינת ישראל בארצה.
לא נהיה חלק חלילה, מפעולה שעלולה לפגוע במטרות ובערכים שבשמם יצאנו לדרך. לכן העברנו לח"כ ניר אורבך שלקח על עצמו את האחריות לפעול לקידום הצו מול משרד הבטחון, את ההסתייגויות שלנו לצו. יחד עם שותפינו מתנועת רגבים - הבהרנו , שלא נסכים לקבל צו שיפגע בעתידה המדיני והבטחוני של מדינת ישראל, גם במחיר של ויתור על הצו וחורפים נוספים שנאלץ לבלות בהם בחושך ובקור. צו החשמל צריך, חייב, להחתם - אבל רק לאחר הטמעת ההסתייגויות שיוודאו שאין שכרו יוצא בהפסדו", אמרה נציגת הפורום.

היא הוסיפה כי "לצד הערכתנו לח"כ אורבך ופועלו ביקשנו להבהיר לו - בעקבות דבריו כי העברת הצו הינה תנאי מבחינתו להישארותו בקואליציה הנוכחית - שבשום פנים ואופן לא נהיה מוכנים להיות עלה תאנה כזה או אחר שיהווה הכשר לקיום הממשלה. הממשלה הנוכחית רעה לעם ישראל ולהתיישבות. אנו כמו שאר אחינו במחנה הלאומי כואבים מאז הקמת הממשלה הנוכחית את ההידרדרות במצב הבטחוני, את ההפקרה המוחלטת של השטחים הפתוחים להשתלטות הערבים, את היד הקשה והאכיפה המעוותת שמופעלת כלפי המתיישבים ואת מבצעי ההרס החוזרים ונשנים בהתיישבות היהודית. מדובר בממשלה המהווה נזק להתיישבות ולערכי המחנה הלאומי ועליה לחלוף מן העולם".