מאות בני אדם השתתפו הערב (רביעי) ב"עצרת התעוררות" בעיר אלעד בתום ימי השבעה על מותם של בועז גול, יונתן חבקוק ואורן בן יפתח הי"ד בפיגוע הרצחני שאירע בעיר בשבוע שעבר.

בעצרת נערכה במעמד הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הרב ראובן אלבז ורבני העיר אלעד.

חייים לוריא, דובר עיריית אלעד, סיפר לערוץ 7: "מיום חמישי האחרון, מעבר לטראומה שיש לילדים ומבוגרים, שוררת בעיר תחושה קשה. במהלך השבוע פעלו צוותים גדולים של פסיכולוגים, יועצים ועובדים סוציאליים וזה במקביל לסיוע שהעירייה נתנה למשפחות והליווי האישי של ראש העיר".

"בערב הזה אנחנו סוגרים את השבעה בעצרת התחזקות עם כלל התושבים. אנחנו רוצים שתחושת הביחד לא תהיה רק בזמנים קשים אלא תלווה אותנו תמיד", הוסיף לוריא.

משה ברדוגו, חבר מועצת העיר, אמר כי "העיר אלעד עדיין באבל וכולם בצער ובכאב. אנחנו מקווים שהערב הזה יוביל לחיזוק ולאחדות ושנשמע מכאן והלאה רק בשורות טובות".

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש דורש מהמדינה לסתום מיד את הפרצות בגדר סביב העיר ששרויה עדיין באבל לאחר הפיגוע הרצחני שבו מצאו את מותם שלושה יהודים תושבי אלעד.

פרוש אמר בדיון של ועדת החוץ והביטחון: "אני הולך לפרק את הגדר כי יד ימין במדינה שלנו לא יודעת מה יד שמאל עושה. זה לא רק הממשלה הזו, זה גם הממשלה הקודמת ואם לא נתפוס את העניינים בידיים, הכתובת נמצאת על הקיר".

"זו ההתראה אחרונה", הדגיש פרוש. "אם לא אקבל תקציב לסתימת הפרצות בגדר, אני בשבוע הבא מפרק את כל הגדר ומוציא את האחריות ממני. אני מתמודד מול תושבים שיורקים לי בפנים, אני מקבל את זה באהבה".

כאמור, ראש העיר אלעד השתתף בדיון משותף של ועדת חוץ וביטחון והוועדה לביטחון הפנים על הפרצות בגדר הביטחון ואבטחת יישובי עוטף ירושלים.