הרבי מילובביץ'
הרבי מילובביץ'פלאש 90

חב"ד נגד בנט? ראש הממשלה נפתלי בנט נאם אתמול במליאת הכנסת לציון 'יום הרצל' וציטט רבנים חרדים שהתנגדו לפעולותיו אך לטענתו במבחן ההיסטוריה התברר כי הרבנים החרדים טעו ואילו הוא ניצח.

אחד הרבנים החרדים, אותו כינה בנט "רב חרדי משמעותי", הוא הרב שלום דובער שניאורסון, האדמו"ר החמישי בשושלת חב"ד, שאכן התנגד בשעתו באופן כללי לרעיון הציוני.

"אני רוצה רק לקרוא לכם שני ציטוטים מאותה תקופה", אמר בנט. "רב חרדי, משמעותי כתב בשנת 1,900: "אין לנו לשמוע להם לדבר הזה לעשות גאולתנו בכוח עצמנו. לצאת מהגלות בזרוע. אין אנו רשאים. כל ציפיתינו ותקוותינו הוא שיביא הקדוש ברוך ה' לנו את משיח צדקינו במהרה בימינו אמן, ותהיה גאולתנו על ידי הקדוש ברוך ה' בעצמו".

בנט יצק פרשנות לדברי הרבי מחב"ד וטען כי היוצא מדבריו ש"אנחנו צריכים לא לפעול אלא רק להתפלל ולהאמין וזה כבר יקרה מעצמו".

בהמשך ציטט גם דברים של רב של העיר לודז', הגאון הרב אליהו חיים מאייזל. בנט סיפר כי הרב מאייזל "הטיל חרם על כל הציונים.

בנט המשיך: "בקונטקסט כזה צריך לראות את גודל ההתערבות ההיסטורית שהרצל הוביל והביא אותנו מפסיביות ליוזמה. בכלל אני מאמין בדרך הזאת, אני מאמין בדרך של פחות קיטורים ויותר פשוט לקום ולעשות ולקחת אחריות גם ברגעים מאוד קשים".

"אני אדם מאמין", אמר על עצמו בנט, "הביטחון שלי בקדוש ברוך ה' הוא אומר שמצד אחד אני מאמין בקדוש ברוך ה', אבל זה לא פותר אותנו כאן, בארץ הזאת, בעולם הזה, לפעול ככל יכולתנו בשביל לעצב את המציאות. זה כן אומר שבסופו של דבר יש לי ביטחון במה שהקדוש ברוך הוא יכריע. אבל אנחנו מכירים שבהבנה האנושית הרגילה שלנו הרבה הפעמים הדברים נראים רע, אין איזה תעודת ביטוח שהכול יהיה נחמד. אין כזו תעודת ביטחון, ואני לא מכיר דבר כזה".

לטענת האתר החב"די COL, בנט הציג את הרבי מחב"ד בצורה בוטה ולעגנית תוך זלזול וסילוף דבריו. כותב המאמר אף השתמש במילים 'עפרא לפומיא' - כינוי למי שראוי לסתום את פיו באפר.

בהמשך תקף כותב המאמר כי "ראש הממשלה בנט 'שכח' לציין בנאומו כמה פרטים חשובים, ומי באמת ניצח בראי ההיסטוריה: הרצל ביומנו (13 ביוני 1895) התלבט לגבי בחירת הארץ המיועדת להקמת המדינה היהודית, ארץ ישראל או ארגנטינה, וכן כתב על כך בספרו מדינת היהודים תחת הכותרת "פלשתינה או ארגנטינה?" בשלב מסויים העלה גם רעיון עוועים של "התבוללות המונית" של יהודים כפתרון אפשרי מבחינתו לאנטישמיות, אך בהמשך חזר בו וכינה את הרעיון של עצמו: "מחשבה מוטעית".