ד"ר אהובה ספיץ, ראש החוג לסיעוד במרכז האקדמי לב, אירחה באולפן ערוץ 7 את גלי וייס, האחות הראשית במרכז הרפואי שערי צדק, לשיחה על מקצוע הסיעוד והתמורות שחלו בו.

וייס סיפרה כי "להיות אחות זה להיות עולם ומלואו, לגעת במטופל, להסתכל לו בעיניים עוד לפני שאני מטפלת בו, לתת לו את התחושה שאני כאן בשבילו. אני מקפידה להדריך אותו ומבקשת מאחיות להסביר ולתת את הטיפול עם הרבה חמלה ורגישות".

לדבריה, "האחות היא הציר המרכזי בבית חולים ובמחלקה. היא חוט השדרה. בחדר המיון, לדוגמה, כל הזמן נמצאות אחיות מסביב לשעון, סביב החולים ומשפחות, סביב אנשי הצוות האחרים והן הפנים שלנו. אם מטופל יוצא מחדר מיון מרוצה עם חוויה טובה, זה הודות לאותה אחות שהיתה לידו, הסבירה והפגינה חמלה ורגישות. האחיות רוצות להעניק, להיות ליד המטופלים ולתת כמה שיותר".

ד"ר ספיץ סיפרה בשיחה על המבט שלה כמי שעוסקת בהכשרת דור העתיד של הסיעוד. "יש לנו היום כ-1,300 סטודנטים לתואר ראשון בסיעוד ואנחנו בקשר עם הבוגרים שלנו. הם מציינים את היכולת שלהם להעניק ולתת למטופלים ברגעים הכי קשים. גם בזווית של ההכשרה אנחנו מקפידים לתת להם כדי להיות מתווכי הבריאות בעתיד".

לדעתה, "מקצוע האחות מיוחד במינו, כי האחות פוגשת את המטופלים, הכי קרובה למיטת המטופל ונותנת את המענה הישיר למטופלים ובני משפחותיהם, היא נמצאת שם ברגעים מאתגרים מאוד, שאף אחד אחר לא יכול להיות בהם".

"אנחנו המוסד הראשון בארץ שקיים אישור לקיים תוכנית לימודים על בסיס תואר שני עם מומחיות קלינית בגריאטריה וטיפול תומך. כשאנחנו קולטים את הסטודנטים ללמוד את המקצוע, אנחנו מסבירים להם על כל מגוון אפשרויות התעסוקה שהם יכולים לפגוש. אפשר לעשות שילובים שונים. מרחב התעסוקה של האחים והאחיות לכל התחומים הוא עצום", היא מוסיפה.

גלי וייס מדברת על התהליך שעוברת אחות לאחר שהיא מסיימת את הלימודים ומגיעה לבית החולים. "אני נוהגת לראיין כל אחות ולתפור לה מסלול משלה. האחיות בשערי צדק יש להן מסלולי קידום שונים. הן יוצאות לקורסים על בסיסיים, הן נמצאות בחזית, ליד המטופלים, מנהלות קבוצות מטופלים. הכשרת האחות מאפשרת לה לבצע כמה שיותר פעילות סיעוד. העצמת האחות היא חלק מאיתנו".