שמרית מאיר
שמרית מאירPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

שמרית מאיר, היועצת המדינית לראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, פרסמה בעבר מאמר דעה בו הסבירה כי מצב בו ממשלה נתמכת על ידי מפלגת רע"מ הוא חלק מ"יצר ההרס העצמי של המערכת הפוליטית הישראלית".

במאמר שפרסמה ב-Ynet בחודש מרץ אשתקד כתבה: "בימין הביביסטי כבר מכשירים במרץ הסתייעות ברע"מ. בהתחשב בעובדה שלא מדובר, למשל, בשותפות בתוך ממשלה רחבה יותר, אלא בסיטואציה פוליטית שרידותית, מדובר במהלך ציני, של מי שלא מבינים את מהותה של התנועה, השלוחה המקומית של האחים המוסלמים במה שמכונה '48'".

לדבריה, "חוץ מקוצר הרואי ההיסטורי, זה גם יכול להתברר כמהלך אידיוטי מבחינה פוליטית — שכן רע"מ, שאמנם התאהבו בתפקיד לשון המאזניים אבל בסוף יצטרכו להחליט, יכולים בקלות להעדיף את הצד השני. מנסור עבאס הוא איסלאמיסט, לא ביביסט. הוא אמנם מעדיף ממשלה ימנית, שמרנית מבחינה דתית, שלא תקדם חקיקה פרו-להט"בית, למשל, אבל הוא קשוב לדעת הקהל אצלו, ובכלל במרחב, וילך עם מי שייתן לו יותר".

"באשר ליהודים, מנסור עבאס זיהה משהו נכון כשהבין שההבדל בין התעלמות לאובססיה בזירה הפוליטית בישראל תלוי בדבר אחד - איך וכמה זה קשור לביבי. יש שיטענו כי מדובר במגמה מבורכת של השתתפות הערבים, תיקון לעשרות שנים של הדרה. זה חצי אחד של הסיפור. החצי השני הוא יצר ההרס העצמי של המערכת הפוליטית הישראלית, שהגיעה למצב שהיא נזקקת לתנועה-בת של האחים המוסלמים - רשת פוליטית שמרכזיה הפוליטיים בקטאר, בטורקיה ובעזה, ושמודרת בכל המזרח התיכון - כדי להקים ממשלה", כך שמרית מאיר.