יהודה ולד
יהודה ולדצילום: אליהו ינאי

לפני מספר ימים פירסם יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, פוסט ארוך בדף הפייסבוק שלו בשפה הערבית שם כתב: "אני מדגיש כי את הדרישות והעמדות בנוגע לאל-אקצא קובע ומנהל המלך עבדאללה, בעוד שפתרון הקבע הוא הקמת מדינה פלשתינית בגדה ובעזה שבירתה ירושלים ובליבה מסגד אל-אקצא. חובתינו היא לתמוך במאמצי המלך עבדאללה".

בערבית עבאס אומר את האמת- יש להם שאיפה אחת להקים פה מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים.

כשהחלו המהומות בחודש הרמאדן בהם פורעים פלסטינים פגעו בשוטרים ובחיילים שלח אז מאזן גנאים מכתב עם אולטימטום לראש הממשלה בנט, ולפיו אם לא יורה לכוחות הביטחון לעצור את הפעילות באל-אקצא - הוא יפרוש מהממשלה.

בניגוד למה שכתב מתן כהנא בפוסט שלו- אין כאן לא קול חדש ולא קול אמיץ אלא מתק שפתיים של ערבים שלא הניחו שום שאיפה לאומית בצד אלא ממשיכים לקדם אותה בכל כוחם. גם חברי מפלגתם וחברי מועצת השורא שתומכים במחבלים ובמשפחותיהם לא מנסים להסתיר זאת.

והאמת היא אני לא מחדש דבר- גם נפתלי בנט ומתן כהנא יודעים זאת, רק לפני שנה כתב נפתלי בנט בפייסבוק – "מנסור עבאס ומפלגת רע"מ תומכים במחבלים רוצחים. מנסור עבאס ביקר ב-2013 את משפחת הרוצחים מליל הקלשונים. התנועה האיסלמית של מנסור עבאס היא תנועת-בת של "האחים המוסלמים" והיא תנועת אחות של חמאס.

ח"כ אלכרומי מהתנועה העלה תמונות של ברגותי ושל רוצחי תרפט. השיח' של התנועה האיסלמית, חמאד אבו דעאבס, השתתף במרמרה ביחד עם ראאד סאלח. הח"כ שביקר הכי הרבה מחבלים בכלא הוא אברהים צרצור מראשי המפלגה. הרשימה האיסלמית מובילה את מאבק האלים נגד יהודים בהר הבית...זו עובדה. כל אדם ציוני - לאומי חייב לעמוד זקוף מול מהלך בזוי זה".

אבל לא רק בנט, גם כהנא עצמו כתב בפייסבוק לפני כמה חודשים כשהוביל את המהלך לפסילתם מלכהן בכנסת ישראל הוא תקף (בצדק ) את אנשי הליכוד - "למהללי רוצחי תינוקות ומחבקי מחבלים אין מקום בכנסת ישראל. היום נפל דבר בישראל.

באופן חסר תקדים חברי הליכוד נמלטו היום מההצבעה על פסילתם של תומכי הטרור חברי רע"מ ובל"ד והעניקו להם את הלגיטימציה להיות חברים בכנסת ישראל...הלגיטימציה שהעניק היום הליכוד להיבה יזבק, סמי אבו שחאדה ומנסור עבאס ייזכרו לדראון עולם כאחד הרגעים המבישים של הליכוד בראשות נתניהו. כזכור, היבה יזבק היללה את הרוצח המתועב סמיר קונטר שרוצץ גולגולת של ילדה רק בשל היותה יהודיה.

אותה יזבק גם היללה את המחבלת המתועבת דלל מוגרבי שעמדה בראש כח של מחבלים שרצחו 35 ישראלים ולפי עדויות זרקה תינוק אל כיסא בוער באש. חבריו החדשים של נתניהו מרע"מ ביקרו ועודדו משפחות מחבלים. מנסור עבאס עצמו ביקר את משפחת בכרי. משפחת המחבל שביצע פיגוע בצומת מירון באינתיפאדה השנייה. לאנשים אלו אין מקום בכנסת ישראל".

זה לא אני אמרתי. זה כהנא ובנט.

יש מחלוקות בעם ישראל, יש אחים אהובים שלנו שמחזיקים בעמדות שמאל ומאמינים בחלוקת הארץ, קונים את אחיזת העיניים של עבאס ורוצים שתקום מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. אני חולק עליהם ואלחם בעמדותיהם אבל אני מעריך אותם כמי שרוצים בטובת המדינה בדרך ואידיאולוגיה שהם מאמינים בה.

אבל כהנא שקד ובנט הם אופורטוניסטים- הם התעייפו והתייאשו מהחזון הציוני, הם מחליפים את ערכיהם לעת מצוא וחסרי עמוד שדרה אידיאולוגי.

מה שמשרת כרגע את המהלך הפוליטי וההישרדות על הכסא- זה מה שייקבע. ואנשים חסרי עמוד שדרה אידיאולוגי הם אנשים מסוכנים שאי אפשר לסמוך עליהם. אני שמח שמתן כהנא כתב את הפוסט הזה . שעם ישראל יידע איך נראה ורטיגו ערכי ואנשים שמוכרים את הערכים הציונייים בשביל פוליטיקה קטנה.

עם ישראל ראוי למנהיגים פוליטים אחרים, למנהיגות ערכית ואידיאולוגית, שלא התעייפה ולא התייאשה מלהגשים את החזון , מנהיגות כזו שלא נמצאת בורטיגו.