מתן כהנא
מתן כהנאצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ביקורת קשה בתוך מפלגת ימינה על השר מתן כהנא לאחר שהביע תמיכה בשותפות עם מנסור עבאס למרות הבטחת הבחירות.

דניאל אביטל, יועצה הבכיר של שרת הפנים שקד, צייץ הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו: "מי שמדבר על נרטיב ערבי, נמצא בוורטיגו", זאת בעקבות הפוסט שכתב השר מתן כהנא שהסביר את השותפות הקואליציונית עם מנסור עבאס.

לערוץ 7 נודע כי בתוך המפלגה הביעו היום מורת רוח מדבריו המפתיעים של מתן כהנא. "באמת שאי אפשר להבין מה עובר על המפלגה הזו ועד לאן נגיע", אמר גורם במפלגה, "כהנא הולך רחוק מדי, שובר את כל המוסכמות וצר לנו שאיילת שקד נגררת לכאוס הזה. הציבור לא ישכח לנו והשיקום התדמיתי מול ציבור הבוחרים יקח הרבה מאוד זמן אם בכלל".

הבוקר כתב כהנא פוסט שבו הוא מצדיק את השותפות עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס למרות הבטחת הבחירות של המפלגה לבוחרים ולמרות הציטוטים הקשים של בכירי רע"מ נגד ישראל.

"זה שאתם ואני מאמינים שזו הארץ שלנו, שהובטחה לאבותינו ולנו בברית בין הבתרים, זה שאנחנו מאמינים שהתנ"ך זה הקושאן שלנו, זה הכל טוב ויפה וזו בהחלט היתה סיבה מספיק טובה עבור אבותינו לחלום על חזרה לארץ הזו במשך 2,000 שנה, ולאבותינו ולנו להמשיך ולהיות מוכנים להקריב את היקר לנו מכל כדי לחיות כאן", כתב הנא.

"בתוך כל הכאוס הזה, קם לאחרונה מנהיג ערבי-מוסלמי-ישראלי, שכנראה הבין פתאום את אותם הדברים. הוא הבין שלא יהיה שלום, בטח לא עכשיו, והוא הבין שאף אחד לא הולך לשום מקום. ובתוך כל הכאוס הזה הוא אומר לציבור שלו, לערבים אזרחי ישראל, שאולי כדאי רגע לנסות משהו אחר".