אילנה ספורטה חניה
אילנה ספורטה חניהצילום: ללא קרדיט

הותר לפרסום: אילנה ספורטה חניה היא החשודה בשליחת מכתבי האיום עם הקליעים לראש הממשלה נפתלי בנט ובני משפחתו.

חניה, תושבת אשקלון בת 65, מכחישה בתוקף את החשדות המיוחסים לה. מעצרה הוארך בארבעה ימים.

באחד הפוסטים שפרסמה בעבר בפייסבוק כתבה החשודה: "התעוררתי מחלום חלמתי שאיווט המולדבי ובנט נפטרו מקורונה קמתי מחוייכת והכי שלמה עם המוות שלהם".

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

חניה חשודה בשליחת שני מכתבים עם כדורי רובה למשפחת בנט. המשטרה מייחסת לה עבירות של סחיטה באיומים, נשיאה או הובלת אמצעי לחימה, איום בביצוע מעשה טרור וקשירת קשר לביצוע פשע. השופט ארז מלמד מבית משפט השלום בראשון לציון אמר בהארכת המעצר שלשום כי "חומרי החקירה מלמדים על חשד סביר לעבירת איומים''.

"אין מקום להקל ראש במעשים המיוחסים. שליחת מכתבים עם קליעים ביחד עם מלל מאיים עלול להפוך למעשה אלימות של ממש", הוסיף השופט וציין כי הוא לא מזהה בתיק עבירות של סחיטה באיומים ואיום בביצוע מעשה טרור, בניגוד לעמדת המשטרה.

את החשודה מייצג עורך הדין אלי מסטרמן מטעם הסנגוריה הציבורית שאמר: "החשודה שירתה רוב חייה בבית החולים ברזילי, היא הצילה חיים ולא סיכנה חיים".

החשודה היא פעילה בולטת למען ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שהרבתה לכנות את בנט "רוצח", "בוגד" ו"נוכל" ברשתות החברתיות. בסרטון שפרסמה בעבר היא נראית שורפת ספרים של בנט ושל שר המשפטים גדעון סער, ואומרת בין השאר: "כל אלו שרוצים להקים ממשלת זדון, כל הימין הבוגדני, אלוהים ישלם להם".