ליאון בכנס
ליאון בכנסללא

כנס מוסדות הפטור בהשתתפות מאות מנהלי מוסדות מכל רחבי הארץ התקיים היום (ה') בירושלים.

תחילה נשא דברים חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת 'אור ישראל' רבי ברוך מרדכי אזרחי שעמד על "חשיבות החינוך הטהור בקפידה ללא שום שינוי", ועל ההצלחה המרשימה של ראש העיר משה ליאון לסייע לת"תים בכל מישור אפשרי.

לאחר מכן נשא דברים ראש העיר ירושלים ליאון שהציג בפני הנוכחים את ההתפתחות והשגשוג של מוסדות הפטור והמוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) בעיר, כשהוא מונה כמה הישגים משמעותיים משלוש השנים האחרונות.

כך למשל סיפר ראש העיר כי יש כרגע לפחות מאה וחמישים כיתות בבנייה למגזר החרדי, נתון היסטורי בהשוואה לקדנציות העבר.

כמו כן סקר את הסיוע של העירייה לארגוני תמיכה שעומדות לצד התלמידים המתקשים על מנת לשלב אותם ברמה הלימודית הכללית.

לאחר מכן סיפר ראש העיר: "פנו אלי בתקופה האחרונה הורים ירושלמים בנושא לימודי שחיה לבנים במימון העירייה. מכיוון שבנושאים הללו אנחנו עושים הכל בכפוף להוראות גדולי ישראל, אנחנו מחכים בעניין הזה להוראה ברורה. אבל אני אומר לכם כאן, מבחינתי הייתי שמח להעניק חוגי שחיה לכל ילד בירושלים. אנחנו נתקצב את הפרויקט הזה, וניתן לילדים שלנו את מה שמגיע להם בכל התחומים".

לאחר מכן עבר לנושא אחר, חיוני עוד יותר – מחסור בציוד חדיש בכיתות שבתלמודי התורה. ראש העיר אמר: "נושא נוסף שדווקא עולה שוב ושוב מצד מנהלי המוסדות, הוא מצוקת ההצטיידות. אני מודע היטב לכך שתלמודי תורה רבים בירושלים מתמודדים עם בעיה של ציוד ישן שזקוק להחלפה. אם זה כסאות, שולחנות, לוחות, ארונות ועוד. המצוקה הזו היא לא משהו שאנחנו מתעלמים ממנו.

"אנחנו מתמודדים עם חוות דעת משפטיות שמקשות עלינו, אבל אני שמח לבשר לכם פה, שאני פועל לכך יחד עם חברי לעירייה, שהחל מהשנה הבאה נתחיל לתקצב, בצורה מודולרית, גם בנושא של הצטיידות".

בסיום דבריו אמר ראש העיר בנימה אישית: "כל ילד וילד בירושלים יקר לליבי. אבל אנחנו יהודים מאמינים ויודעים שהעולם מתקיים בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן. ואין לי שמחה כמו להגדיל את התקצוב לילד החרדי, לבנות עבורו בניינים הולמים, לכסות על הפערים האדירים שנוצרו במשך השנים. אני רואה בזה זכות גדולה ומתנה שקיבלתי מהקדוש ברוך הוא".