מי צריך לצאת מהבית?
מי צריך לצאת מהבית?צילום: iStock

כנס המפתחים Google I/O השנתי הביא השנה בשורות משמעותיות עם מוצרים ופיתוחים חדשים. בכנס, גוגל הכריזה על השקת שעון חכם חדש- שעון פיקסל וגם דגם חדש לסלולרי החכם של גוגל- פיקסל 7. אבל גם אם אתם לא מתכננים בקרוב לוותר על הסלולרי שלכם או להתחיל להשתמש בשעון חכם, גוגל עומדת לשנות באופן דרמטי את אחת האפליקציות הפופולריות ביותר שלה- גוגל מפות.

לפי ההרצאה שהוצגה בכנס המפתחים, אפליקציות המפות עתידה לעבור מתיחת פנים ולהציג את השטח לא בתור מפה- אלא כעולם תלת ממדי.

בעזרת שימוש באינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה, גוגל שילבה את תמונות הלווין שלה יחד עם תמונות הרחוב מרחבי העולם, ומתכננת בקרוב להפוך את אפליקציית המפות לייצוג תלת ממדי של העולם. בעזרת האפליקציה, יהיה ניתן לסייר באופן וירטואלי ברחבי העולם, ואף להיכנס למקומות ציבוריים כמו מסעדות ולראות את המקום בתלת ממד.

בשנים האחרונות גוגל כבר הכניסה שיפורים משמעותיים לאפליקציית המפות. כיום היא מאפשרת במקומות מסוימים גם להכניס למפות יכולות של מציאות רבודה המוכרת ממשחקי ה"פוקימון גו".

בשדרוג זה, מי שיסתכל על הרחוב בעזרת המפה יקבל הכוונה על גבי תמונת הרחוב עצמו על ידי חיצים שיוצגו ישירות על גבי תמונת הרחוב. תמונת הרחוב המתקבלת במסך תיתן גם מידע לגבי המסעדות והשירותים הנמצאים באזור, וייתכן ובהמשך החיצים אף יוחלפו בעזרת "סייע" אישי שיראה את הדרך.

יצירת העולם הדיגיטלי של גוגל, יחד עם ההודעה שלה על משקפי המציאות הרבודה, רומזים שסביר וגוגל עתידה לבנות בקרוב עולם וירטואלי משלה ולהתחרות עם המטאוורס של מטא, אבל כנראה שנצטרך לחכות לשנה הבאה ואולי אף יותר בשביל לדעת בוודאות.