צפון קוריאה
צפון קוריאהצילום: ISTOCK

לאחר שלאורך כל שנות המגיפה סירבו השלטונות בצפון קוריאה להודות כי נגיף הקורונה פגע גם באזרחי המדינה, לראשונה מודים הרשויות בפיונגיאנג כי שישה בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בנגיף האומיקרון של הקורונה.

על פי הודעת סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA שישה בני אדם מתו מהקורונה בימים האחרונים, ועוד 187,800 בני אדם מגלים תסמינים של קורונה והם מבודדים ומטופלים.

ההודעה של סוכנות הידיעות הלאומית על הקורבנות הראשונים מהקורונה בצפון קוריאה הגיעה יממה בלבד לאחר שהרשויות הודיעו לראשונה על התפרצות הנגיף במדינה.

אזרחי צפון קוריאה קיבלו הוראה להישאר בבתיהם והוטל סגר מוחלט ונוקשה על המדינה.

"זהו מצב החירום הלאומי החמור ביותר", אמר מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ביום חמישי, כאשר הוא צולם לראשונה חובש מסכת הגנה.

לינה יון, חוקרת בכירה של צפון קוריאה בארגון Human Rights Watch, אמרה שהודאת המשטר כי הנגיף מתפשט היא מדאיגה במיוחד. "רוב הצפון קוריאנים סובלים מתת תזונה כרונית ואינם מחוסנים. בקושי נותרו תרופות במדינה, והתשתית הבריאותית אינה מסוגלת להתמודד עם המגפה הזו. הקהילה הבינלאומית צריכה להציע תרופות לתסמינים הקשורים לקורונה, תרופות אנטי-ויראליות, ולספק חיסונים ואת כל התשתית הדרושה לשימור חיסונים".

אזרחי צפון קוריאה לא קיבלו חיסונים נגד הקורונה לאחר שהשלטונות דחו את הצעת רוסיה, סין וארגון הבריאות העולמי לקבל חיסונים. החשש כעת הוא כי ההתפרצות בצפון קוריאה תחרוג מגבולות המדינה המבודדת אל מדינות נוספות.