השר מתן כהנא במהלך הדיון
השר מתן כהנא במהלך הדיוןצילום: דוברות

השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע היום (שישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת, על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה בעקבות פרישת עידית סילמן.

"הודעתי כעת לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתי להתפטר מתפקידי כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה", כתב כהנא. כהנא יהיה חבר כנסת החל מיום ראשון הקרוב. ההתפטרות נכנסת לתוקף מיידית.

כהנא ימונה בהמשך על ידי הממשלה להיות סגן שר הדתות. תיק הדתות יהיה אצל ראש הממשלה נפתלי בנט ומי שינהל את המשרד יהיה כהנא כסגן שר הדתות. כלפון היה אחד הח"כים שחוזרו על ידי הליכוד ובאופוזיציה ובימינה חששו כי המגעים יובילו לעריקה נוספת.

נציין כי בנט שוחח אתמול בלילה עם ח"כ יום טוב כלפון ועדכן אותו על המהלך הצפוי.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, הגיב "ההתפוררות של מפלגת ימינה ושל הממשלה הפכה היום לנטישה המונית. אל התפטרותה של שמרית מאיר מצטרפת עכשיו חזרתו הבהולה של מתן כהנא לכנסת, מחשש לעזיבה של חבר כנסת נוסף.

הממשלה סיימה את דרכה. ישראל לא יכולה להיות מוחזקת בידיים של ווליד טאהא שמכנה את צה"ל 'כובש אכזרי'. אני שב וקורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין - הפסיקו להתבזות ושימו סוף לביזיון הזה. צאו מהממשלה ונקים ממשלת ימין שתעצור את הטרור ואת ההשתוללות הלאומנית הערבית בלוד ובנגב".

ח"כ אורי מקלב הגיב להתפטרותו והדחתו של יום טוב כלפון "מי שבוגד בתורת ישראל, בעם ישראל, בערכים עליהם וגדל ו'עקרונותיו' בוגד כעת גם בחבריו ומדיח אותם מהכנסת".

בליכוד הגיבו "בנט מנסה לסדר את הכיסאות על סיפון הטיטאניק. כל אלה שנבחרו בקולות הימין חייבים להיות נאמנים לבוחריהם ולעזוב מיד את הספינה הטובעת של ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה במועצת השורא וברשימה המשותפת. הממשלה הזאת סיימה את דרכה. יש להקים מיד ממשלה לאומית חזקה שתדאג לביטחון ישראל".

מוקדם יותר פורסם כי היועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, הודיעה היום על כוונתה לסיים את תפקידה. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בתגובה כי מאיר "פעלה במקצועיות ובמסירות וסייעה בהתמודדות בנושאים המורכבים והעדינים ביותר". בנט הוסיף: "קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער אך בהבנה כתב ראש הממשלה".