הרב ברק עוקבי, חברו של נועם וראש מכינת לוד, ספד ללוחם ימ"מ נעם רז מהישוב קידה שנהרג ביום שישי בחילופי האש עם מחבלים באזור ג'נין.

"עם ישראל איבד את אחד מגיבורי עמנו. לא מדובר בעוד לוחם - כולם יקרים ואהובים - יש פה אדם שכולו היה מסור לעם ישראל, 23 שנים לוחם, חייל של עם ישראל, המדינה והעם הפסידו גיבור גדול שאהב את המדינה אהבת נפש ואיש משפחה למופת. אוהב את הילדים שלו וחולם עליהם. כל שבת שהוא מגיע הביתה כאילו בחיים שלו לא עלה על מדים, וכשהוא עלה על מדים והרבה פעמים היה נעלם במהלך השבת ולא מגיע ללימוד המשותף, שבת אחר כך היה מתנצל שלא עדכן על כך מראש. נעם היה איש צנוע ועניו, אף פעם לא התלונן ולא דיבר סרה ורע על אף אחד רק טוב - זה מה שעניין אותו".

"שמעתי על זה ולא העזתי לחשוב על דברים לא טובים, ואז התבשרתי, שכנראה נעם נפצע באורח אנוש כשהוא היה בפעילות מבצעית ארוכת שעות, וזה הלוחמים שלנו ונעם היה מהגדולים שבהם. מסר את נפשו יומם ולילה. העם שלנו צריך להיות חזק, כי נעם לא התבלבל לרגע, עם כל החולשות וכל הסיבוכים שיש במדינה תמיד ראה איך אפשר לעשות טוב. יהי זכרו ברוך".

רז בן ה-47, נשוי ואב לשישה, נפגע אתמול בפעילות של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שכיתרו מבנה בו שהה מבוקש, כדי למנוע פיגוע שהיה צפוי לצאת לפועל.

מחבלים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר כוחות הביטחון, ולוחם הימ"מ נפצע קשה. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים - שם בהמשך נקבע מותו. בתום שעות של חילופי אש כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהתבצר בביתו.