בנט ולפיד
בנט ולפידצילום: Photo by Yoav Ari Dudkevitch

סקר "פגוש את העיתונות" שפורסם בדק כמה מהישראלים חושבים שמנסור עבאס אמין יותר מנתניהו ומנסה להבין מה הציון הממוצע שמקבלת קואליציית בנט-לפיד על עמידתה מול פיגועי הטרור.

מהסקר שערך מנו גבע ממכון מדגם בשיתוף ipanel עולה כי למרות האירועים האחרונים 68% מהישראלים לא שינו את עמדתם הפוליטית ויבחרו להצביע בבחירות הבאות לאותה המפלגה. זאת, לעומת 16% שענו כי יישנו את הצבעתם.

כמו כן, 40% מהמשיבים התקשו לענות על השאלה התיאורטית: "למי תצביע אם מפלגות הימין בקואליציה יתמודדו יחד". 20% הצביעו לנפתלי בנט, 19% הצביעו לגדעון סער ו-15% הצביעו לאביגדור ליברמן.

בהמשך נשאלו המשיבים על הטענות הסותרות של מנסור עבאס והליכוד. 42% מהמשיבים מאמינים לעבאס, שטוען כי הצעה מהליכוד להצטרף לקואליציה. זאת לעומת 33% שמאמינים לליכוד שמכחיש. 25% לא יודעים למי להאמין.

השאלה הבאה עסקה במכה הראשונה שדרדרה את כדור השלג שמאיים להפיל את הממשלה – פרישתה של יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ עידית סילמן. 34% בטוחים שסילמן פרשה ממניעים אידאולוגיים, ו-45% סבורים שמדובר במהלך פוליטי.

עוד עולה מהסקר כי רוב הישראלים מאוכזבים מתפקוד הממשלה נוכח גל הטרור – 57% מאוכזבים מול 32% שמרוצים. כמו כן, רוב הנשאלים סבורים כי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא צריך ללכת להסדר טיעון. 40% מציעים לו להימנע לעומת 25% שדווקא תומכים במהלך.

השאלה האחרונה צופה פני עתיד ועוסקת באפשרויות השונות שעומדות בפתחה של ממשלת בנט-לפיד. 40% חושבים שהממשלה הנוכחית צריכה להמשיך לכהן, לעומת 25% שסבורים שצריך ללכת לבחירות. כמו כן, 27% מאמינים שצריכה לקום ממשלה בראשות בנימין נתניהו ו-7% לא יודעים.