מוקי
מוקיPhoto by Gili Yaari/Flash90

הזמר והיוצר דני ניב המוכר בשם "מוקי" נטש את הפגנת השמאל נגד בנימין נתניהו שנערכה ביולי 2020 מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

מוקי עזב את ההפגנה בגלל מה שתיאר כ"מפגן שנאה" נגד נתניהו, ולא היה מוכן לקלל את ראש הממשלה לשעבר ולגדף אותו במילים קשות כפי שעשו אנשי מחאת בלפור.

מוקי הסביר בראיון לעיתון ידיעות אחרונות: “אני חד־משמעית תמכתי בהחלפת השלטון, ואני שמח על הממשלה החדשה שקמה ומחזיק אצבעות שתצליח, לפני הכל. אני בכלל חושב שלא בריא להיות בתפקיד כמו ראש ממשלה כל כך הרבה זמן. הכוח משחית, וזה לא בריא לאומה ולא לאדם להיות במקום הזה כל כך הרבה שנים".

"עכשיו, אני אומר רק את מה שאני רואה. במקום הזה שבו הייתי, נקרא לו בלפור לצורך העניין, אבל זה לא רק שם, כאילו לא הייתה שום התייחסות לנושאים הבוערים. אף אחד לא הציע שום דבר שם חוץ מ'רק לא ביבי'. כשהדיון הופך להיות כן או לא ביבי, כבר ביבי ניצח כי הדיון זה הוא. אני נגד זה. אני חושב שהדיון צריך להיות רחב ומקיף, דיון על דמותה של חברה.

“המחאה בעיניי הייתה צריכה להציע אלטרנטיבות, לבוא ולדבר על האלימות, הסגרים, הכלכלה, הנזק לעצמאים ואינסוף בעיות ונושאים שצצו על הפרק, כמו גם תחבורה נוראית. אבל מכל הדברים האלה לא נשאר כלום אלא רק כן או לא ביבי, ולקלל ולזעוק נגד משפחת נתניהו. אני חושב שתקופת נתניהו עשתה נזקים איומים ונוראיים, אבל גם זה לא היה הדיון במקרה שלי. הדיון היה על דמותה של המדינה. כשיש כל כך הרבה דברים בוערים ואני רואה שמפגינים רק על כן או לא ביבי, המסקנה שלי משם: לטיפשות ולרוע ולטירוף אין מחנה פוליטי. אלוהים חילק אותם ביד רחבה לכולם, ללא הבדל גזע ומין ודעה פוליטית".

אנשי השמאל איימו על מוקי ועל משפחתו באותה תקופה, "שלחו לי תיאורים של איך שורפים את הדיסקים שלי. לכו אחורה לבדוק מי לקח אמנות ושרף אותה. כתבו לי: אנחנו נשרוף אותך ברדיו, בהופעות, לא תוכל להופיע. אלף ואחד דברים ואיחולי מוות וסרטן, ואני לא רוצה לצטט יותר".

מוקי סירב להתלונן במשטרה נגד מי שאיים עליו, "אלה אפסים שאין להם חיים ואולי יש להם מלא זמן פנוי. לא מתייחס אליהם".

"מאמין שלאורך זמן האמת והשכל הישר מנצחים. אני מגיע ממקום שאומר שהשמאל והימין של פעם מתו. אין שום משמעות לזה בעולם שלנו היום ומי שנאחז בזה, העניין כנראה משרת אותו אבל בטח לא את החברה והאזרחים. מספיק עם ההפרדה הזו שמצמצמת אותנו".