מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאחרונה בשיחות פרטיות כי "מנסור עבאס נמצא בסכנת חיים ועלול להירצח".

לפי הדיווח של גידי וייץ בעיתון הארץ, בנט לא פירט על מה מבוססת ההערכה שלו ואם ישנו מידע מודיעיני בנושא, אך אמר כי החשש הוא שערבים אזרחי ישראל, שמתנגדים לשותפות של רע"ם בקואליציה, יושפעו מההסתה נגד יו"ר המפלגה.

עבאס סופג איומים מהרחוב הערבי וברשתות החברתיות מאז הקמת הממשלה. לפני שבועות אחדים דיבר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ופנה ישירות לעבאס: "אני רוצה לפנות לחברי רע"ם ולמנסור עבאס. מתן רשת ביטחון לממשלה שפוגעת באל־אקצא היא פשע שאי אפשר למחול עליו. זוהי התכחשות לדת שלכם ולערביות שלכם".

סינוואר המשיך: "ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשערבי אומר שהמדינה היא יהודית (עבאס הצהיר ש"ישראל נולדה כמדינה יהודית ותישאר כזו"), כשערבי אומר שזו אינה מדינת גזע, זוהי שפלות, והשתדלתי למצוא מילה עדינה". עבאס הצהיר בתגובה כי מפלגת רע"ם איננה חייבת דבר לסינוואר, וכי מה שמנחה אותה הוא טובת אזרחי ישראל הערבים.

בהצהרה לתקשורת השבוע בכנסת הודיע עבאס כי רע"מ תישאר מחויבת לקואליציה, לאחר שהקפיאה את חברותה בה בשל העימותים בהר הבית. "ניהלנו מגעים עם השותפות הקואליציוניות, והגענו להבנות שהן לטובת כולנו. אנחנו חושבים שזו טעות איומה ללכת למערכת בחירות, שקרוב לוודאי שתחזיר את נתניהו לראשות הממשלה". לאור הודעת רע"מ האופוזיציה משכה את ההצעות לפיזור הכנסת.

עבאס גם השיב לביקורת של נתניהו נגדו ואמר "ראש הממשלה לשעבר חזר להסית נגד רע"מ, זה אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים גם בתקופת הממשלה הקודמת... ניהלנו משא ומתן קואליציוני המתועד בפלאפון שלי. כנראה שנצטרך להוציא חלק מזה למרות שאנחנו יודעים שעם ישראל מאמין לנו ולא מאמין לבנימין נתניהו, יותר מזה, חברי המרכז של הליכוד מאמינים לנו ולא מאמינים לנתניהו".