נשיא אקוודור עם ראש הממשלה נפתלי בנט
נשיא אקוודור עם ראש הממשלה נפתלי בנטצילום: חיים צח, לע"מ

גיירמו לאסו, הנשיא הטרי של המדינה הדרום אמריקאית התעקש להגיע לישראל, מהלך בעל מטען סמלי עצום המהווה שינוי של 180 מעלות במדיניות החוץ אשר קיטו הובילה עד כה.

בראיון לעיתון 'ישראל היום' הוא מפזר רמזים על הסכמים אסטרטגיים בין ארצו לישראל. "הביקור הזה היסטורי, קודם כל בגלל שמדובר בפעם הראשונה שנשיא מאקוודור מגיע לישראל, ב-74 שנים של מדינה ישראלית. בהווה שאנו מחפשים התקרבות לישראל במספר תחומים: אחד מהם הוא המסחר וההשקעות כמו שהיית עד לזה עכשיו במטרה להזמין את קהילת המשקיעים שיגיעו לאקוודור. ובנוסף הביקור מסמל תחילת של משא ומתן לטובת הסכם סחר חופשי בין אקוודור וישראל", הוסיף.

נשיא אקוודור שם את התחום הביטחוני במוקד הביקור שלו ועל כך פירט: "הסכמים ספציפיים עדיין לא קיימים, כמובן שבמהלך 48 שעות אני לא מסוגל לחתום על עסקאות מסוג זה, ובמידה ואכן נחתמו אין ביכולתי לחשוף אותם בגלל סיבות אסטרטגיות".

"עם זאת ללא ספק, ישראל מסוגלת להיות בעלת ברית חשובה של אקוודור במאבק נגד הכנופיות הבינלאומיות, בסחר הבלתי חוקי של סמים, בסחר הבלתי חוקי של בני-אדם, בסחר בנשק. אני חושב שהניסיון שישראל פתחה בטכנולוגיה, ציוד ואימון יכולים להיות שימושיים מאוד באקוודור. מה שאני יכול להגיד זה שמצאנו דלתות פתוחות כדי שישראל תוכל לשתף פעולה עם אקוודור", הסביר.

לאסו, אשר בימים הקרובים ימלא שנה בתפקיד סירב לחשוף עוד פרטים לגבי מדיניות החוץ החדשה שמתכוון להוביל אבל השאיר רמז עבה לקראת שיתוף פעולה עם ישראל בהצבעות נגדה באו"ם. "מדינת ישראל יכולה לצפות מאקוודור מה שניתן לצפות מחבר טוב שמחפש התקרבות. כאשר מדובר בביקור הראשון של נשיא אקוודור, זה מראה את רצון של ממשלתנו להתקרב לישראל".