עמית סגל
עמית סגלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, טוען כי למהלך של החזרת השר מתן כהנא לכנסת על חשבונו של ח"כ יום טוב כלפון היתה מטרה אחת - העברת מסר חד וברור לח"כ שירלי פינטו.

"יום טוב כלפון לא היה המטרה של מהלך העריפה הפתאומי שביצע נפתלי בנט ערב שבת, בין השמשות. הוא היה רק האמצעי, ממש כמו שסילוק שיקלי היה מסר לעידית סילמן. הדחתו קרת הרוח, המחושבת והאכזרית, הייתה מסר לחברה אחרת בימינה: שירלי פינטו", טוען סגל בטורו בחדשות 12.

לדעתו, "הנורבגית האחרונה ששרדה בסיעתו של ראש הממשלה היא מקור לדאגה עמוקה אצל בנט, שקיבל בשבועיים האחרונים מידע מודיעיני על מגעים שקיימה עם הליכוד. דיווחנו לפני שבועיים על אולטימטום שהציבה לבנט. פינטו לא הכחישה".

סגל מוסיף כי "לכאורה, היא נורבגית, חברת כנסת על תנאי שניתן להפסיק את כהונתה בכל מצב. בפועל, זה בכלל לא פשוט: על פי הכלל מתחום המחשבים "הראשון שנכנס הוא האחרון לצאת", כדי לסלקה מהכנסת היה צורך בהתפטרות של שני שרי ימינה, שקד וכהנא. התפטרות שר הדתות נועדה לסמן לה: אם לא תתיישרי מיד, גם שקד תתפטר, ואת תסולקי מהכנסת בלי סנטימנטים".

יש לו גם ביקורת על ההתנהלות מול ח"כ כלפון בפרט והח"כים "הנורבגים" בכלל. "הכנסת אמורה להיות הריבון, וחברי הכנסת – חופשיים מסכנת הדחה. בפועל, נוצרו שני מעמדות: אחד, שרים מיוחסים, בשעות נוחות שלא מצריכות לילות לבנים ועם עבודה מובטחת. השני, של עובדי קבלן במשמרות לילה מפרכות, אצבעות להחלפה. ההבדל היחיד מעובדי קבלן הוא שאת אלה אפשר לפטר בהודעה מראש של שלושים יום, ואילו ח"כים נורבגיים – תוך 48 שעות בלבד. מאז אוסלו לא ייבאנו מנורבגיה סחורה כה בעייתית".