אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאלצילום: קובי ויצמן

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית בשיתוף אגודת הסטודנטים באריאל יצאו היום (ראשון) בקמפיין להכנסת אוניברסיטת אריאל לוועד ראשי האוניברסיטאות, זו לאחר שלא נענתה על ידי חברי הוועד בפנייה רשמית שנעשתה בנושא וכן לפניות עבר.

למעלה מעשור, נעשית החרמה בוטה על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות, על אוניברסיטת אריאל שבה לומדים עשרות אלפי סטודנטים וסטודנטיות.

אוניברסיטת אריאל הוקמה בשנת 1982 כמכללה ובשנת 2012 - לפני למעלה מעשור -הוכרה והוכרזה כאוניברסיטה מן המניין על ידי המועצה להשכלה גבוהה. נכון להיום, באוניברסיטת אריאל לומדים כ- 18,000 סטודנטים וסטודנטיות, עובדים כ- 500 חוקרים וכ- 150 פרופסורים. אוניברסיטת אריאל חברה בארגון האוניברסיטאות העולמי של אונסק"ו וחתומה על שיתוף פעולה אקדמי עם למעלה מ- 50 מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם.

הוועד, בו חברים שבע נשיאי אוניברסיטאות המחקר (והאוניברסיטה הפתוחה במעמד של משקיף), הוא גוף וולונטרי, המייצג אותן מול משרדי ממשלה, המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), ועוד.

אוניברסיטת אריאל, קיימה פניות חוזרות ונשנות להכנסתה כחברה מן המניין לוועד ראשי האוניברסיטאות וזה לא נענה לפניות אלו. כעת, התאחדות הסטודנטים הארצית פועלת להפסיק את החרם הבלתי מוצדק שפוגע בסוף בסטודנטים ובסטודנטיות במוסד.

מתוך הקמפיין של התאחדות הסטודנטים הארצית
מתוך הקמפיין של התאחדות הסטודנטים הארציתצילום: ללא

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר, אומר כי "לוועד ראשי האוניברסיטאות השפעה גדולה על כלל האוניברסיטאות בישראל בייחוד בנושאי – שכר הלימוד, מדיניות קבלת סטודנטים ועוד. אוניברסיטת אריאל מקבלת כתף קרה וחרם בלתי מוצדק הן כלפיי המוסד והן כלפיי הסטודנטים והסטודנטיות שלה - פעולה אשר בעינינו איננה מוצדקת כלל ואף מחזקת ארגונים אנטי ישראליים דוגמת תנועת ה- BDS , הפועלים לקידום חרם אקדמאי פסול מעיקרו".

יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באריאל, דידי אביגד מוסיף: "כיושב ראש האגודה אני רואה בהתנהלות זו פגיעה בסיסית בזכויות הסטודנטים. בושה בעיני שאנשי אקדמיה בכירים בוחרים להתנהל על פי שיקולים פוליטיים הפוגעים במעמדה של אוניברסיטת אריאל והסטודנטים בה ומחזקים את הדה-לגיטימציה להחרמת מוסד אקדמי ציוני במדינת ישראל. חרם הוא תופעה המובילה להשלכות חמורות שאינן ראויות בעולם המודרני. אני מגנה התנהלות זו ואמשיך להיאבק עד אשר החרם ייפסק ואוניברסיטת אריאל והסטודנטים בה יקבלו את המעמד הראוי להם ויהיו כשווים לכלל האוניברסיטאות במדינת ישראל".