נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: חזקי ברוך

רגע אחרי שטלטל את מפלגתו והדיח את ח"כ יום טוב כלפון מהכנסת, ראש הממשלה נפתלי בנט משדר עסקים כרגיל ומציב את היעד הבא: אישור תקציב המדינה בממשלה כבר בחודש הבא.

בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) "לאחר שנות הזנחה - ישראל חזרה להיות מנוהלת. בשנה האחרונה ממשלת ישראל פעלה והביאה תוצאות - הורדנו את מספר אירועי הירי במגזר הערבי לכ-50%, הבאנו את הכלכלה הישראלית לצמיחה של 8.2% והורדנו את האבטלה ל-2.9%, תוך שהחזרנו המוני מובטלים לעבודה.

"אתם זוכרים, ירשנו מצב של אבטלה רבתי והחזרנו אנשים לעבודה, החזרנו להם את הכבוד הבסיסי. שברנו שיא של שיווק יחידות דיור כדי לצמצם את המחסור העצום שנפער על פני השנים האחרונות, יישובי עוטף עזה חוו את התקופה השקטה ביותר מזה שנים. בתוך כל הרעש צריך לזכור את זה, והרשימה עוד ארוכה. ישראל חזרה לעבוד".

לכן, טען ראש הממשלה, "אסור לנו להידרדר חזרה למשטר של בחירות אינסופיות ושיתוק. השנה האחרונה הוכיחה שאפשר לעבוד יחד, שאפשר לנהל את ישראל בצורה רצינית, ולהביא תוצאות טובות. לכן, אנחנו מהדקים את השורות כדי להמשיך את הצמיחה ולקיים את הממשלה''.

בנט סיפר: "אנחנו מתכוונים להעביר תקציב בממשלה במהלך החודש הבא, ביוני. אנחנו נכנסים לעבודה אינטנסיבית בעניין. אני מצפה ובטוח שכל שרי הממשלה יירתמו למשימה".

בערוץ 7 דווח הבוקר כי מפלגת ימינה מחפשת פיתרון שיוכל להחזיר לכנסת את ח"כ יום טוב כלפון שנאלץ להתפטר, אחרי המהלך של השר מתן כהנא שהתפטר מתפקיד השר לשירותי דת וחזר לכהן כח"כ מן השורה.

בין ההצעות שהועלו בסוף השבוע היתה למנות את ח"כ ניר אורבך לתפקיד שר ההתיישבות באופן שיתפטר מהכנסת ויפנה את מקומו לח"כ יום טוב כלפון שישוב אליה. לכלפון הוצעו עוד מספר תפקידים שונים מחוץ לכנסת כדי לרצות אותו.

במפלגת ימינה מציינים כי המהלך האחרון, לאחר עזיבתה של היועצת שמרית מאיר, מעיד על הכוח המחודש שניתן למקורבו של בנט טל גן צבי לנסות חזק את האחיזה של ראש הממשלה בציבור הימני הפוליטי ופחות לעסוק בנושאים המדיניים.

מוקדם יותר פרסמנו כי השר לשירותי דת מתן כהנא אמנם הודיע ביום שישי לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת, על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה בעקבות פרישת עידית סילמן, אך נראה שהמהלך נעשה מתוך כוונה לחזור ולכהן בתפקיד שר מלא בתוך זמן קצר.

כהנא צפוי להתמנות כבר מחר לסגן שר הדתות ובינתיים תיק הדתות יישאר בידי ראש הממשלה נפתלי בנט.

גורמים קואליציוניים אמרו לערוץ 7 כי בשבועות הקרובים עתיד כהנא להתמנות מחדש לתפקיד השר לשירותי דת. זאת לאחר שהקואליציה תוודא כי יש לה רוב של 60 ח"כים למהלך וכמובן תבדוק האם ח"כ עידית סילמן תצביע בעד.

כהנא ולשכתו צפויים להמשיך ולתפקד באופן כמעט מלא במשרד לשירותי דת ואף להגיע באופן פיזי למשרד בימי ראשון וחמישי בהם אין כנסת. בלשכת כהנא כבר בודקים מבחינה משפטית האם בתפקיד סגן השר לשירותי דת הוא יכול להיות אחראי על הילולת הרשב"י במירון.