יום הנכבה
יום הנכבהPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

ערבים שהפגינו באוניברסיטת תל אביב לציון יום הנכבה נופפו בגלי אש''ף וצעקו קריאות פרו-פלסטיניות ונגד הציונות.

בתיעוד מהמקום נראים מפגינים ערבים מתעמתים עם מפגינים יהודים שהגיעו למקום. כוחות משטרה שנמצאים במקום ניסו להפריד והתערבו. שלושה מפגינים ממוצא ערבי נעצרו על ידי המשטרה.

בהפגנה השתתפו חברי כנסת מהרשימה המשותפת. ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה כי היא "גאה בצעירים המרשימים האלה שמתעקשים לקיים אירוע שחושף את האמת על ההיסטוריה של המקום הזה - למרות ניסיונות ההתנגדות של מפגיני הנגד הפשיסטים. העדויות והסיפורים מהנכבה בפי הצעירים היו מצמררים. נמשיך עד להכרה מלאה בנכבה".

בחמאס קראו אתמול להמונים לעלות אל הר הבית כדי "להכשיל את המזימות" של ישראל ביום הנכבה. "הקריאות הקיצוניות להסתער להסתער מחר ביום הנכבה על מסגד אל-אקצא ואישור 'שלטונות הכיבוש' לעשות כן הן הסלמה מסוכנת המהווה פרובוקציה כלפי עמנו ורגשותינו שתוביל להתנגשות ש'הכיבוש הציוני' יישא במלוא ההשלכות שלה", מסר דובר חמאס חאזם קאסם. "אנו קוראים להמוני בני עמנו בירושלים, בגדה המערבית ובישראל הכבושה להגיע למסגד אל-אקצא כדי לסכל את התוכניות המרושעות של הכיבוש".

בתוך כך, תא הסטודנטים 'לביא' יחד עם תנועת 'אם תרצו' הגיע לעמוד הבוקר בגאווה אל מול הנפת דגלי פלסטין בכניסה לאוניברסיטה.

הלל שנקולבסקי, יו"ר תא לביא, מסר לערוץ 7: "לצערנו חלק מהמפגינים הערבים בחרו להשתמש באלימות, ולנסות להוריד את דגל ישראל ואף התיזו עלינו גז פלפל. המשטרה בחרה שלא לאפשר לנו לעמוד כנגד עם דגלי ישראל, ובהמשך ישיר למתרחש בתקופה האחרונה, בחרה לאפשר לדגלי פלסטין להתנוסס בגאון בכניסה לאוניברסיטה בישראל, ואת דגלי ישראל להעביר לצד שני של הכביש בפינה. וכל זה תוך התעלמות מהקריאות של המפגינים הערבים לפדות בדם את פלסטין, וזוהי קריאה ברורה לתמיכה בטרור ובתרבות השהידים וקידוש המוות, אשר בחודש זה הובילה לרצח של למעלה מ20 אזרחים ישראלים".

"צר לנו שגם האוניברסיטה נותנת לכך יד, וזאת לאחר שלא נעשה דבר כנגד המרצה שקראה לדגלי ישראל 'מחלה' רק לפני כשבועיים בערב יום הזכרון", כך הלל שנקולבסקי.