צה"ל חשף הבוקר (ראשון) את זהותו של סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין שנפל במבצע מיוחד שהסתבך בעזה. בנובמבר 2018 נכנס כוח של אגף המודיעין למבצע חשאי בחאן יונס.

הכוח זוהה על ידי אנשי חמאס והתפתח קרב בו נהרג אל-דין מירי של אחד מחבריו לכוח. אחרי מותו הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל - ורק היום הותר לפרסם את שמו ותמונתו.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לסא"ל אל-דין: "עברו שלוש וחצי שנים מאז שסגן אלוף מחמוד חיר אל-דין ז"ל נפל בקרב במבצע סודי בחאן יוניס, ורק עכשיו מותר לנו לגלות את שמו ולהודות לו על תרומתו ומסירותו לביטחון המדינה".

"‏מחמוד ז"ל היה לוחם בסיירת צנחנים ואחר כך צמח בשורות הצבא להיות סגן אלוף במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל", הוסיף בנט, "גיבור ישראל שעוטר לאחר מותו בצל"ש הרמטכ"ל. ספדתי לו בהלוויתו וכעת יש זכות לעם ישראל להכיר אותו, את שמו ואת פניו של גיבור ישראל, סגן אלוף מחמוד חיר אל-דין, בגלוי. ‏הוא הותיר אחריו אלמנה, נאהד הנפלאה, ושני יתומים. ‏יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ סיפר על ח'יר אל-דין: "גיבור ישראל.‏ ‏הוא שירת כקצין, כלוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין, ולקח חלק במבצעים רבים שחלקם לא יסופרו לעולם. הוא קיבל צל׳"ש לאחר נפילתו על שפעל באומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע. סגן אלוף מחמוד, אחרי עשרות שנים בשירות המדינה, ולאחר שנפלת בעת מילוי תפקידך, הציבור כולו יכול להכיר ולהוקיר אותך".