במות הרמה
במות הרמהצילום: FREEPIK

עבודות בגובה נחשבות לעבודה בסיכון גבוה והן דורשות זהירות אופטימלית כיוון שכל טעות ולו הכי קטנה עלולה לסכן את חיי העובד.

לכן, עם השנים במות הרמה הפכו לכלי העבודה הפופולרי ביותר לעבודות בגובה וזאת כיוון שהן נחשבות לכלי הבטיחותי ביותר לעבודות מסוג זה בין אם מדובר בעבודות הובלות, ניקוי בניין חיצוני, שיפוצים, בעיות איטום, תחזוקה, בנייה ועוד. כמו כן, כיום קיימים דגמים שונים של במות הרמה בעלות מפרטים טכניים שונים שניתן להתאים לסוג העבודה ולצרכים השונים.

כך או כך, מדובר בכלי שמעניק פתרון בטוח ויעיל לעבודות בגובה, ונהוג להשתמש בו בכל העולם. אך מהי בכלל במת הרמה וכיצד נדע איזה סוג מתאים לצרכים שלנו? כל זאת במאמר.

מהן במות הרמה?

במות הרמה הן כלי מכשור המיועד להניף ציוד כבד, ואנשי מקצוע לגבהים חיצוניים, המאפשר להם גישה נוחה לבצע את עבודתם בבטיחות וביעילות, או לחילופין להוביל את הציוד אל המקום הנדרש (למשל באתרי בניה). המבנה של במות הרמה תוכנן במיוחד כדי לעמוד בנשיאה של ציוד כבד ולהעניק תנאי בטיחות, אך בו זמנית להיות פשוט לתפעול, ונוח לעבודה.

כיום יש סוגים שונים של במות הרמה כאשר ההבדלים ביניהם טמונים בגובה המתקן והמבנה, יכולת השיפוע, מגבלת משקל העמסה שונה, ויכולות טכניות. האופרציה של במות הרמה נחשבת לפתרון יעיל במיוחד שחוסך זמן עבודה באופן משמעותי ומשפר ביצועי עבודה. יחד עם זאת, חשוב לציין שלא כל אחד רשאי להפעיל במות הרמה, אלא קיימת רגולציה קפדנית ודרישות על פי חוק להסמכת והדרכת עובד על במת הרמה.

כיצד נדע איזה במת הרמה מתאימה לצרכים שלנו?

ובכן, כדי להבין איזה במת הרמה אתם צריכים חשוב להבין עבור מה היא תשמש אתכם, מהו המשקל המקסימלי אותו אתם מעוניינים להוביל, באיזה גובה מדובר, איזה גודל במה אתם צריכים (מבחינת מידות), מהם התנאים האזוריים שבו אתם מתכננים להשתמש בה, והאם אתם מעדיפים במת הרמה הפועלת על דיזל, חשמל, או נגררת.

לא פחות חשוב זה לבדוק את ההסמכה שלכם והאם היא מתאימה לדגם בו אתם מעוניינים. חשוב להבין שלא לכל במה יש את אותו שימוש ובמת הרמה המיועדת לאדם אחד או לציוד במשקל קל אסורה לשימוש עבור משקל כבד או כל משקל מעבר לייעודה המוגדר (מעבר לכך שזה לא בטיחותי, זה גם לא חוקי).

במות הרמה ומנופים של חברת רום

מתעניינים בבמות הרמה? מנופים? חברת רום היא החברה המובילה בארץ במתן פתרונות בטיחותיים ויעילים לעבודה בגובה. החברה מספקת במות להרמה להשכרה, תחזוקה ומכירה, ושירותיה כוללים ייעוץ של אנשי מקצוע מובילים בתחום ושינוע אל אתר הלקוח ובחזרה.

כמו כן, כל במות ההרמה הנמצאים ברשות חברת רום עומדות עומדות בתקן הבטיחות האירופאי EN-280 בהתאם לדרישות התקן הישראלי, והברה הינה הנציגה הבלעדית בארץ של יצרני הבמות JLG ו-Holland Lift.

במות הרמה
במות הרמהצילום: FREEPIK